معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی در نشست شورای امنیت برای بررسی حمله به مدرسه التابعین اعلام کرد هیچ مکانی در غزه امن نیست.

رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی اعلام کرد: هیچ مکانی در غزه امن نیست، با این حال به غیرنظامیان همچنان دستور داده می‌شود تا به مناطقی که مساحت آن هر بار کوچکتر می‌شود، سفر کنند.

وی بامداد چهارشنبه در نشست شورای امنیت درباره غزه و بمباران مدرسه تابعین توسط اسرائیل گفت: حمله هوایی ارتش اسرائیل (IDF) به محوطه مدرسه التابعین در اوایل ۱۰ اوت انجام شد. به گفته منابع محلی فلسطینی، ده‌ها فلسطینی کشته و بسیاری دیگر از جمله زنان و کودکان زخمی شدند.

دی کارلو اضافه کرد: دبیرکل سازمان ملل ادامه تلفات غیرنظامی در غزه در نتیجه حمله دیگری به مدرسه‌ای که در آن صد‌ها خانواده آواره فلسطینی پناه گرفته بودند را محکوم کرد.

معاون دبیرکل سازمان ملل گفت: هیچ مکانی در غزه امن نیست، با این حال به غیرنظامیان همچنان دستور داده می‌شود تا به مناطقی که مساحت آن هر بار کوچکتر می‌شود، سفر کنند. ۱۰ ماه از آغاز جنگ می‌گذرد و خطر تشدید تنش منطقه‌ای بیش از هر زمان دیگری محسوس است.

این مقام ارشد سازمان ملل تصریح کرد: تبادل آتش در سراسر خط آبی تقریباً روزانه ادامه دارد. من همچنین خواستار ادامه توجه به وضعیت بدتر و خشونت مداوم در مناطق اشغال کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی هستم.

دی کارلو گفت: اگر قرار است حرکت به سمت یک فاجعه بزرگتر متوقف شود، طرفین باید به تمام تشدید‌ها پایان دهند. من مجدداً درخواست دبیرکل سازمان ملل را از همه برای تلاش جدی برای کاهش تنش منطقه‌ای به نفع صلح و ثبات بلندمدت تکرار می‌کنم.

معاون گوترش ادامه داد: من از تلاش‌های مصر، قطر و آمریکا برای وادار کردن هر دو طرف برای انعقاد یک توافق استقبال می‌کنم. آتش بس، آزادی گروگان‌ها و کمک‌های بشردوستانه به شدت مورد نیاز است.

نماینده فلسطین: برای جلوگیری از نسل‌کشی باید مجازات‌هایی علیه جنایتکاران اعمال شود

 ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه (به وقت محلی) در نشست شورای امنیت درباره اوضاع غزه گفت که برای جلوگیری از نسل‌کشی فلسطینیان باید مجازات‌هایی علیه جنایتکاران اعمال شود.

او افزود: شورای امنیت باید ماه‌ها پیش برای توقف تجاوز نظامی به غزه اقدام می‌کرد.هیچ چیز نمی‌تواند اقدامات (رژیم) اسرائیل را توجیه کند و این رژیم به محکومیت‌ها و قطعنامه‌های شورای امنیت اهمیت نمی‌دهد.

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد، اضافه کرد: توجیه قحطی و قتل عام علیه فلسطینی‌ها یک ایدئولوژی رایج نزد اشغالگران اسرائیلی است. اگر شورای امنیت تصمیم به اجرای تصمیمات خود بگیرد، هیچکس نباید بالاتر از قانون باشد و برای جلوگیری از نسل کشی باید مجازات‌هایی برای جنایتکاران اعمال شود.

الجزایر خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه شد

عمار بن جامع سفیر و نماینده الجزایر در سازمان ملل با محکوم کردن حمله اسرائیل به مدرسه تابعین، خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس در غزه شد.

عمار بن جامع سفیر و نماینده الجزایر در سازمان ملل عصر سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره غزه و بمباران مدرسه تابعین از سوی اسرائیل افزود که اسرائیل از اجرای قطعنامه این شورا مبنی بر آتش‌بس فوری در نوار غزه خودداری می‌کند.

سفیر الجزایر در سازمان ملل تاکید کرد: ما بار دیگر حمایت خود را از تلاش‌های میانجیگری مصر، قطر و آمریکا برای دستیابی به آتش‌بس در غزه اعلام می‌کنیم. قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه باید فوراً اجرا شود. اما نیرو‌های اشغالگر اسرائیل از این قطعنامه برای آتش‌بس در غزه سرپیچی کردند.

عمار بن جامع ادامه داد: مسئولیت شورای امنیت رسیدگی به عامل اصلی مساله فلسطین، یعنی اشغال غیرقانونی سرزمین‌های فلسطینی است.

او گفت: کشتار هولناک در حی‌الدرج و کشتار‌های قبلی بدون کمک‌های مالی و نظامی سخاوتمندانه به متجاوزان اسرائیلی انجام نمی‌شد. اشغالگران اسرائیلی مدرسه‌ای را که محل اسکان صد‌ها خانواده آواره فلسطینی بود، هدف قرار دادند.

سفیر الجزایر ادامه داد: شنبه قبل، پس از آن که اسرائیل عمدا مدرسه‌ای را در محله الدرج در غزه هدف قرار داد، جهان با خون‌ریزی وحشتناک از خواب بیدار شد. شورای امنیت باید به امید‌های فلسطینی‌ها و تلاش‌های آنها برای تحقق عدالت و حق موجودیت آنها پاسخ دهد

چین: برقراری آتش‌بس فوری در غزه تنها راه جلوگیری از تشدید تنش‌ها است

 فو کونگ، نماینده دائم چین در سازمان ملل با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نه تنها هیچ نشانه‌ای در خصوص آمادگی خود برای پذیرش آتش‌بس در غزه نشان نداده بلکه در حال گسترش عملیات نظامی در این منطقه است، تاکید کرد: برقراری آتش‌بس فوری در غزه تنها راه جلوگیری از تشدید تنش‌ها است.

وی در جلسه شورای امنیت درباره غزه و بمباران مدرسه التابعین از سوی رژیم صهیونیستی، گفت: ما حمله (رژیم) اسرائیل به مدرسه التابعین غزه را که صد‌ها غیرنظامی فلسطینی در آن پناه گرفته بودند را به شدت محکوم می‌کنیم و این حمله بار دیگر ثابت کرد که هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد.

نماینده دائم چین در سازمان ملل در ادامه افزود که اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه و منطقه نه تنها هیچ نشانه‌ای مبنی بر آمادگی این رژیم برای پذیرش آتش‌بس از خود نشان نداده بلکه تل‌آویو در حال حاضر حتی در حال گسترش عملیات نظامی خود است.

کونگ همچنین با اشاره به گزارش‌هایی که در روز‌های اخیر درباره اعمال خشونت جنسی از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی علیه زندانیان فلسطینی منتشر شده است، خاطرنشان کرد: ما از دریافت این گزارش‌ها نگرانیم و خواهان برخورد با این اعمال جنایتکارانه هستیم.

انگلیس: هیچ جای امنی برای فلسطینی‌ها در غزه وجود ندارد

 جیمز کاریوکی، معاون نمایندگی انگلیس در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: هیچ جای امنی برای فلسطینی‌ها در نوار غزه وجود ندارد.

او در نشست شورای امنیت درباره غزه و بمباران مدرسه تابعین از سوی اسرائیل گفت: هیچ جای امنیت برای فلسطینی‌ها در غزه وجود ندارد و دستورات تخلیه شامل ۸۶ درصد از نوار غزه می‌شود.

کاریوکی تصریح کرد: بریتانیا از حمله نظامی اسرائیل به مدرسه تابعین که غیرنظامیان فلسطینی در آن پناه گرفته بودند، وحشت زده است. سازمان ملل به ما می‌گوید که در این حمله ده‌ها فلسطینی کشته شدند که بسیاری از آنها زن و کودک گزارش شده اند. متأسفانه، این تنها حمله اسرائیل به مدارس و پناهگاه‌ها نبود که دیده‌ایم. تنها در ماه ژوئیه ۱۷ حمله از این دست صورت گرفت.

او اضافه کرد: اسرائیل باید اجازه دسترسی صلیب سرخ به اسرای فلسطینی را داده و حماس نیز گروگان‌ها را آزاد کند.

این دیپلمات انگلیسی با بیان اینکه توافق برای آتش‌بس در غزه روی میز است، گفت: ما از اسرائیل می‌خواهیم که لفاظی‌های وزیر دارایی درباره گرسنگی دادن به فلسطینیان در غزه را محکوم کند.

کاریوکی ادامه داد: حماس باید گروگان‌ها را فورا آزاد کند و اسرائیل باید به صلیب سرخ اجازه دسترسی به اسرای فلسطینی را بدهد.

نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز در این نشست شورای امنیت نیز گفت: فرانسه حمله اسرائیل به مدرسه التابعین در غزه را به شدت محکوم کرد. از تلاش‌های میانجیگری آمریکا، مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه حمایت می‌کنیم.

آمریکا صرفا برای بمباران مدرسه تابعین غزه از سوی اسرائیل ابراز نگرانی کرد

 لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره بمباران مدرسه تابعین در غزه از سوی اسرائیل، صرفا ابراز نگرانی کرد و مدعی شد واشنگتن نگرانی‌های خود را با اسرائیل در میان گذاشته است.

او افزود: ایالات متحده آمریکا، عمیقا از گزارش‌ها مبنی بر تلفات غیرنظامیان پس از حمله ۱۰ اوت توسط ارتش اسرائیل به مجتمعی در غزه است که شامل یک مدرسه و یک مسجد بود که به افراد ناامید و آواره از جمله زنان و کودکان پناه می‌داد، نگران است.

گرینفیلد ادعا کرد: ما نگرانی‌های خود را با اسرائیل مطرح کرده‌ایم و در حالیکه آنها می‌گویند مقامات ارشد حماس و جهاد فلسطین را هدف قرار می‌دهند، موظف هستند که طبق قوانین بین‌المللی بشردوستانه برای محافظت از غیرنظامیان هر کاری که ممکن است، انجام دهند.

او با بیان اینکه ما برای هر غیرنظامی از دست رفته در این حادثه وحشتناک و درگیری نگران هستیم، مدعی شد: اسرائیل حق دارد حماس را تعقیب کند و به تهدیدات آن پاسخ دهد. اما نحوه انجام آن مهم است. ما بار‌ها گفته‌ایم که اسرائیل باید اقداماتی را برای به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان انجام دهد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت همچنان که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده است، زمان آن فرا رسیده است که به رنج مردم غزه و گروگان و خانواده‌های آنها کمک کنیم. بهترین راه برای انجام این کار، توافق آتش بس در غزه و آزادی گروگان‌ها است.

او تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا، در کنار قطر و مصر، ماه‌ها تلاش خستگی‌ناپذیری را برای ایجاد چارچوب توافق روی میز مبتنی بر اصول مورد تایید شورای امنیت در قطعنامه ۲۷۳۵ انجام داده است و تنها جزئیات اجرایی آن باید به نتیجه برسد. اکنون باید این توافق انجام شود.

شورای امنیت سازمان ملل به درخواست الجزایر درباره حمله رژیم اسرائیل به مدرسه تابعین در غزه که بیش از یکصد شهید برجای گذاشت تشکیل جلسه داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
یه مشت ابراز نگرانی و حرف مفت.در حالی که فلسطینی ها گرسنه و تشنه با بمب های اهدایی جدید امریکا و انگلیس دارند تکه تکه می شوند ،نماینده امریکا و انگلیس این جا از این جنایت ها ابراز نگرانی می کنند!
Iran (Islamic Republic of)
حمایت کشور‌های غربی جنایتکار از رژیم صهیونیستی جنایتکار امنیت منطقه و جهان را به خطر انداخته است
۰۹:۱۲ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
حمایت کشور‌های غربی جنایتکار از رژیم صهیونیستی جنایتکار امنیت منطقه و جهان را به خطر انداخته است
Iran (Islamic Republic of)
کارمند ساده
۰۷:۵۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
این شورا شده بازی موش و گربه عبید زاکانی
آخرین اخبار