مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: ۸ هزار و ۴۵۰ سند برای اراضی روستایی صادر شده است و هدف بر این است که همه اراضی سند دار شوند.

هادی زارع در نشست خبری با عنوان اینکه ۴۳ درصد جمعیت استان در روستا‌ها سکونت دارند گفت: توجه بیشتر به بخش مسکن روستایی ضرورت بیشتری دارد. وی با اشاره به وجود ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان افزود: ۱۵۰ روستای دیگر هم نیازمند بازنگری و تخصیص بودجه در بخش مسکن روستایی را دارد که در صورت اختصاص زمین ملی، بنیاد مسکن آماده خدمات دهی در این روستا‌ها نیز وجود دارد. زارعی ادامه داد: ۵۷۲ روستا مرحله اجرایی آن انجام شده و این آمار شامل ۸۰ درصد روستا‌ها می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در ادامه گفت: اکنون ۵۸۹ واحد مسکن در قالب مسکن شهری در شهر‌های شیروان، اسفراین و بجنورد در حال ساخت است، برای تامین مسکن اقشار کم درآمد استان نیز ۵۳۷ واحد مسکونی در حال اجرا و این واحد‌های مسکونی برای گروه‌های خاص جامعه ساخته می‌شود که برخی خدمات از جمله خدمات نظام مهندسی ساختمان و صدور پروانه برای متقاضیان رایگان است. وی درباره اجرای طرح نهضت مسکن ملی در شهر‌های استان گفت: ساخت هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی به صورت گروه‌های ساخت در شهر‌های مختلف آغاز شده است. زارعی درباره مقاوم سازی مسکن روستایی در استان افزود: اکنون ۶۲ درصد از منازل روستاییان استان معادل ۶۲ هزار واحد مسکونی در این مناطق مقاوم سازی شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اضافه کرد: سهم استان از مقاوم سازی مسکن روستایی، پرداخت سالانه پنج هزار فقره تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی است، اما امسال این رقم با سه برابر افزایش به ۱۶ هزار فقره تسهیلات رسیده است.

برچسب ها: مقاوم سازی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار