مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از افزایش ۱۴ درصدی تردد در جاده‌های کرمان نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

علی عبداللهی گفت: دستگاه‌های ترددشمار آنلاین جاده‌ای استان کرمان حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار تردد بین استانی را در تیر ماه امسال ثبت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش و نسبت به خرداد ماه دو درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بیشینه مجموع تردد ورود و خروج به استان در تاریخ هفتم تیرماه با حدود ۱۲۰ هزار تردد است و به طور متوسط روزانه از ابتدای ماه حدود ۱۰۲ هزار وسیله نقلیه تردد داشتند.

عبداللهی با اشاره به اینکه حدود ۲۷ درصد از مجموع این تردد‌ها را وسایل نقلیه سنگین به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: دستگاه‌های ترددشمار آنلاین مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با ثبت روزانه حدود ۳۰ هزار تردد در محور‌های ماهان – کرمان و مسیر هفت باغ علوی رفت و برگشت نشان می‌دهد این محور پرترددترین محور استان کرمان طی تیر ماه امسال بوده که نسبت به مقایسه تردد روزانه مشابه پارسال چهار درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در تیرماه، حدود هشت میلیون و ۴۰۰ هزار تردد در راه‌های حوزه استحفاظی استان کرمان با بیش از ۳۴۰ هزار انواع تخلف به ثبت رسیده که بخش اعظم این تخلفات، تجاوز از سرعت مجاز، رانندگی با بیش از ۵۰ کیلومتر برساعت و حدود ۱۳۵۰ مرتبه تکرار تخلف ثبت شده است.

عبداللهی با اشاره به محور‌های پرتخلف استان کرمان گفت: با استخراج اطلاعات از سامانه‌های ثبت تخلف جاده‌ای در مرکز مدیریت راه‌های استان به ترتیب محور‌های راور-مشهد، باغین-کرمان، ماهان-بم، شهربابک به انار، مشهد- راور و... بیشترین تخلفات سرعت خودرو را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، مجموع کل تخلفات در استان را ۳۴۰ هزار تخلف اعلام و بیان کرد: این تخلفات به تفکیک ناوگان، در تیر ماه امسال حاکی است که عمده تخلفات بیشتر از ۹۰ درصد با وسایل نقلیه شخصی انجام می‌شود و ناوگان سنگین و نیمه سنگین به ترتیب کامیون‌های کشنده و اتوبوس‌ها با درصد خیلی کمتری در جایگاه بعدی قرار دارند.

عبداللهی سامانه تلفنی، سایت و اپلیکیشن ۱۴۱ را بهترین و آسان‌ترین راه برای دستیابی مردم به اطلاعات وضعیت راه‌ها اعلام کرد و افزود: شماره‌های ۲۰۰۰۱۴۱ و ۱۰۰۰۱۴۱ نیز به عنوان سامانه پیامکی به صورت شبانه‌روزی در خدمت هموطنان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار