حسین یکتا، فعال فرهنگی گفت: پایه و اساس برنامه‌های آیینی و مذهبی، فعالیت‌های تربیتی و خانوادگی است.

حسین یکتا، فعال فرهنگی و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با حضور در میدان آزادی تهران از بخش‌های مختلف رویداد آیینی «محرم شهر» بازدید کرد. 

او در حاشیه بازدید از این رویداد گفت: معقتدم پایه و اساس برنامه‌های این چنینیِ آیینی و مذهبی، فعالیت‌های تربیتی و خانوادگی است. به نظرم اینگونه برنامه‌ها، اقدامی از جنس روضه خانگی است، چرا که می‌بینیم خانواده‌ها همراه با فرزندان خود به ویژه نوجوانان‌شان به اینجا آمده‌اند و از برنامه‌های مختلف استفاده می‌کنند. 

وی ادامه داد: فراموش نکنید در هر خانه‌ای که روضه امام حسین علیه السلام برپا بشود، آن خانه نورانی می‌شود و حالا که در نقطه مهمی از شهرمان یعنی میدان آزادی، این مجلس روضه برقرار است، حتما نورانی خواهد شد. در اینجا، هر شب جمع زیادی از مردم از قید و بند‌های بیهوده شیطان آزاد می‌شوند و با این توصیف، میدان آزادی یک اسم واقعی پیدا کرده است. روزگاری، این میدان از شر طاغوت شاه آزاد شد و این بار مردم حاضر در آن از قید هوای نفس آزاد می‌شوند و با امام حسین عهد می‌بندند. 

این فعال فرهنگی با اشاره به حضور پررنگ نوجوانان در میدان آزادی و فعالیت‌های جهادی آنها در بخش‌های مختلف این رویداد گفت: در اینجا جوانان و نوجوانانی را می‌بینیم که واقعا پیشرو هستند و دوست دارند برای امام حسین خدمت کنند. فعالیت‌شان قابل تقدیر است. این نوجوانان، محمدحسین فهمیده‌های دهه نودی هستند که روحشان را در اینجا شکل می‌دهند. 

یکتا در پایان تاکید کرد: «محرم شهر»، بخش‌ها و غرفه‌های مختلفی دارد که هر کدام سعی می‌کنند نوری از تابش سراسری امام حسین علیه السلام را به ما بازتابش بدهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار