شماری از پرستاران مراکز درمانی اراک روز دوشنبه با حضور در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) این شهر خواستار رسیدگی مسئولان به مطالبات خود شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک  گفت: بخشی از مطالبه پرستاران زحمت‌کش، به حق است اما در حوزه اختیارات دانشگاه نیست و باید در سطح کلان به آن رسیدگی شود و نیاز به تصویب قوانین بالادستی دارد.

دکتر «علیرضا امانی» افزود: فوق‌العاده خاص پرستاران پیگیری و برقرار شده اما اعتبار وزارتخانه‌ای برای اجرایی شدن آن تخصیص نیافته که از جمله درخواست پرستاران است.

وی بیان کرد: تاخیر در پرداخت کارانه پرستاران به پنج تا ۶ ماه رسیده و از ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور، رتبه دانشگاه اراک در پرداخت کارانه، بین ۱۰ تا ۱۴ است و اراک کارانه دیماه را پرداخت کرده و این درحالی است که بیشتر دانشگاهها کارانه تابستان پارسال را هم پرداخت نکرده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پرداخت کارانه و سایر مطالبات حق قانونی پرستاران است و باید به هنگام پرداخت شود. هرچند این ارقام در مقابل زحمات این قشر مظلوم ناچیز است.

امانی با بیان اینکه درآمد دانشگاه علوم پزشکی اراک با هزینه‌ها تناسب ندارد و هزینه‌ها بیشتر از درآمد است، اظهار کرد: براساس توافقات صورت گرفته تامین اجتماعی باید بدهی‌های خود را تا اردیبهشت ماه امسال تسویه کند اما هنوز بدهی بهمن ماه پارسال را هم تسویه نکرده است.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک ۶ ماه از تامین اجتماعی طلب دارد که در صورت پرداخت طلب، دانشگاه می‌تواند کارانه پرستاران را بپردازد و این مهم نشان می‌دهد مشکلات مانند زنجیر به هم متصل هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این دانشگاه به طور میانگین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد ریال در ماه به تامین اجتماعی خدمات ارایه می‌کند و از سویی تمامی پرداختی به پزشکان، پرستاران و پرسنل دانشگاه اراک حدود ۳۲۰ میلیارد ریال است که اگر تامین اجتماعی ۶۰ درصد بدهی‌های خود را پرداخت کند مشکل دانشگاه در پرداخت کارانه پرستاران حل می‌شود.

امانی افزود: پرستاران تاکنون در هشت استان تجمع داشته‌اند اما در اراک اولین تجمع شکل گرفته و برای این مهم، معاون توسعه دانشگاه، مشاور رییس دانشگاه و رییس اداره پرستاری دانشگاه به جمع پرستاران رفتند تا شنوای مطالبات آنان باشند.

وی به پرستاران توصیه کرد، از هرگونه سوء استفاده که در قالب مطالبه آنان باشد به جد خودداری کرده و هوشیار باشند.

پرداخت نشدن کارانه و فوق‌العاده خاص و اعتراض به اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از دلایلی است که باعث شده پرستاران مراکز درمانی اراک تجمع اعتراضی به راه بیندازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.