درحالی‌که کلید جنگ در دست رژیم اسرائیل است کشور‌های غربی، ایران را دعوت به خویشتن‌داری می‌کنند.

با وجود آنکه از آغاز جنگ غزه تلاش‌های زیادی برای پایان دادن به این جنگ و آتش‌بس دائمی صورت گرفته است؛ اما نتانیاهو، این جنایتکار قرن حاضر همه تلاش خود را برای شعله‌ور نگه داشتن آتش جنگ به کار گرفته است، چراکه حیات سیاسی خود را در ادامه جنگ می‌بیند. درحالی‌که اخباری در مورد مذاکرات جدید برای بحث درباره آتش‌بس و تبادل اسرا منتشر شده بود؛ اما هم‌زمان این رژیم تجاوز‌های وحشیانه علیه نوار غزه را تشدید می‌کند و علنا یحیی سنوار، جانشین شهید اسماعیل هنیه را تهدید به ترور می‌کند.

اشغالگران با تشدید جنایت‌های وحشیانه خود در نوار غزه که جدیدترین مورد آن قتل‌عام بیش از ۱۰۰ غیرنظامی در نمازخانه مدرسه التابعین در شهر غزه بود، ثابت کرده‌اند به دنبال هیچ توافقی نبوده و صرفا در پی خریدن زمان برای ارتکاب جنایت‌های بیشتر هستند. 

این‌بار نیز طرح موضوع آتش‌بس با هدف جلوگیری از انتقام ایران توسط غرب کلید زده شد؛ اما رژیم اسرائیل این دفعه هم ثابت کرد که به دنبال خاموش شدن شعله‌های جنگ و تنش و درگیری در منطقه نیست.

درحالی‌که کلید جنگ در دست رژیم اسرائیل است کشور‌های غربی، ایران را دعوت به خویشتن‌داری می‌کنند همچنان‌که روز گذشته تروئیکای اروپا هم به ایران هشدار دادند که از حمله به رژیم صهیونیستی خودداری کند. 

درواقع ریشه جنگ در سکوت دولت‌های غربی و سازمان‌های بین‌المللی است که باعث شده رژیم صهیونیستی دست خود را در انجام این اقدام باز ببیند و در مقابل هیچ‌یک از قوانین و قواعد بشری و بین‌المللی پاسخگو نباشد. 

تاکنون دوره‌های زیادی برای مذاکرات پشت سر گذاشته شده و هر اندازه که نرمش و مثبت‌اندیشی نیاز بود، از سوی گروه‌های مقاومت صورت گرفته است؛ اما هرگاه دستیابی به آتش‌بس جدی‌تر شده است، ارتش اسرائیل اقدام به یک جنایت بزرگ و هولناک و یا طرح شرط و شروط جدید برای تحت‌الشعاع قرار دادن شانس پیشبرد مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرای فلسطینی و اسرائیلی کرده است.

همین ملاحظات جبهه مقاومت و ایران برای پیشگیری کردن از یک جنگ منطقه‌ای، آدرس غلط به رژیم غاصب داده است؛ اما حامیان این رژیم به‌ویژه آمریکا باید بدانند مهار این جنگ به دستان آنان است. اگر مذاکرات آتش‌بس نتیجه دهد و به بار بنشیند، ایران نیز حق پاسخ خود را تا زمان مقتضی محفوظ نگه می‌دارد و اگر نتانیاهو مجددا با مکر و حلیه، زیر بار توافق نرود و آتش دیگری بیفروزد، صبر استراتژیک ایران به پایان خواهد رسید و مجازات سخت علیه رژیم اسرائیل آغاز خواهد شد. مجازاتی که ترکیبی و چندوجهی خواهد بود که می‌تواند شامل حمله سایبری، اطلاعاتی، نیابتی، موشکی و پهپادی باشد؛ بنابراین آن کسی که می‌تواند جلوی جنگ در منطقه را بگیرد، نه ایران، بلکه آمریکا و کشور‌های حامی رژیم صهیونیستی هستند که از نسل‌کشی این رژیم حمایت می‌کنند و مقادیر زیادی تسلیحات در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده‌اند تا با ادامه ترور و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین از جمله کودکان و زنان، خونریزی و وحشت را در نوار غزه طولانی‌تر کنند.

منبع: روزنامه صبح نو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.