یک کارشناس مذهبی با اشاره به کلام امام معصوم (ع) از حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام به عنوان سند قرآن کریم یاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم بهاری، کارشناس و سخنران مذهبی در مورد مقام والای امام حسین علیه السلام بیان کرد: نمازی که می‌خوانیم به برکت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام است و اگر حضرت علیه‌السلام نبودند این نماز بر روی زمین باقی نمی‌ماند و این نشان می‌دهد که اصل اسلام ازبین می‌رفت و هیچ اثری از آن باقی نمی‌ماند.

اگر زیارت ناحیه مقدسه را خوانده باشید در این زیارتنامه، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به وجود مبارک حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام عرضه داشته‌اند که شما بر قرآن کریم سند هستید.

مثلاً کسی ملکی را صاحب می‌شود و اگر فردی دلایل مالکیتش را بپرسد، می‌گوید که سند دارم. در نتیجه، حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام سند قرآن هستند و این مطلب، بیان امام معصوم علیهم السلام است و به همین دلیل، جایگاه حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بسیار والا و بی‌نظیر است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: یکی از ذاکران اهل بیت علیهم السلام گفت که در محضر یکی از مراجع به روضه‌خوانی پرداختم و به یک بیت شعری رسیدم که غالباً همیشه برای حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام می‌خواندم و آن هم این بود:‌ ای خاک کربلای تو مُهر نماز من و سپس، دیدم این مرجع بزرگوار خیلی گریه کرد و پس از اتمام جلسه روضه، بنده را صدا زد و گفت: می‌توانی این شعر را تغییر دهی؟ و به بنده گفت: دیگر نگویید‌: ای خاک کربلای تو مُهر نماز من، بلکه بگویید‌: ای خاک کربلای تو اصل نماز من.

این نشان می‌دهد که نماز، ذکات، روزه و عبادت و اطاعت مجموعه مسلمانان جهان به رفتار حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام گره خورده است؛ بنابراین باید گفت که‌ ای خاک کربلای تو اصل نماز من / این اصل را به مُلک سلیمان نمی‌دهم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهاری اظهار کرد: این نکته بسیار مهمی است چراکه از گذشتگان و اجداد ما تا به امروز یه ما یاد داده‌اند حبّ حسین را داشتن تا جایی که هر شب جمعه، هر جای این جهان باشیم دلمان کربلاست و در ایام شهادت و اربعین آقا اباعبدالله الحسین علیه‌السلام هر جای عالم باشیم حتی اگر نتوانستیم در مراسم روضه حضرت علیه السلام باشیم ولی دلمان در مراسم حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام است.

این کارشناس مذهبی مطرح کرد: حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام متعلق به همه فرقه‌های متدین در عالم هستند و این صحبت را آقای آنتوان بارا به عنوان نویسنده مسیحی و اسلام‌پژوه گفته که اصالتاً اهل روسیه است و ۷ بار به کربلا رفته و یکی از این سفر‌ها در ایام اربعین حسینی بوده است و دو کتاب درمورد واقعه عاشورا دارد و یکی از آن‌ها با عنوان «حسین در اندیشه مسیحیت» است که در آن کتاب به موضوعی اشاره می‌کند و یکی از کتاب‌هایش درمورد حضرت زینب سلام الله علیهاست که زیبا و خیلی قابل اعتناست. 

این کارشناس مذهبی گفت: این نویسنده مسیحی و اسلام‌پژوه گفته است که شیعیان! شما را به خدا اباعبدالله را مصادره نکنید. امام حسین علیه السلام برای شما نیست بلکه حضرت علیه‌السلام متعلق به همه عالم است و تا جایی پیش رفته که گفته است کاش حسین بن علی علیه‌السلام مسیحی بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهاری افزود: این نویسنده مسیحی و اسلام‌پژوه گفته است که اگر حسین بن علی علیه‌السلام مسیحی بودند ما با حضرت علیه‌السلام تمام دنیا را مسیحی می‌کردیم و سر هر کوی و برزنی منبر قرار می‌دادیم و مردم را به نام امام حسین علیه السلام در جلسات آگاهی مسیحیت دعوت کرده و با حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام همه عالم را مسیحی می‌کردیم. 

این مطلب نشان می‌دهد که اگرچه ما این نعمت را داریم ولی گاهی یادمان می‌رود با حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام چگونه باید مواجه شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار