سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، نشست بررسی صلاحت وزرای پیشنهادی نفت، نیرو و ارشاد در کمیسیون متبوع خود را تشریح کرد.

عبدالجلال ایری در تشریح نشست امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزرای پیشنهادی دولت گفت: نشست صبح امروز کمیسیون با «محسن پاکنژاد» وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای تصدی وزارت نفت بود که در ابتدای نشست گزارشی از برنامه‌های خود در حوزه‌های مختلف نظیر به‌روزرسانی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و جمع‌آوری گاز‌های مشعل، کاهش ناترازی انرژی، جلوگیری از قاچاق سوخت و افزایش تولید بنزین و ... ارائه کرده و نمایندگان نیز نظرات خودشان را مطرح کردند.

وی ادامه داد: دومین نشست امروز اعضای کمیسیون عمران مجلس با «عباس علی آبادی» وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت نیرو بود، وزارت نیرو در کنار وزارت راه و کشور از جمله وزاتخانه‌هایی است که کمیسیون عمران باید نظر تخصصی خود را در خصوص صلاحیت وزیر پیشنهادی در صحن علنی قرائت کند، لذا جهت بررسی دقیق‌تر برنامه‌های آقای علی آبادی موضوعات به دو بخش آب و برق تقسیم شده و در این نشست تنها مسائل مرتبط با برق بررسی شد.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: وزیر پیشنهادی برنامه‌های خود را پیرامون مسائل مهمی نظیر ناترازی برق، نوسازی نیروگا‌ه‌های فرسوده و حذف تدریجی قیمت گذاری دستوری، اجرای قوانین بالادستی ارائه کرده و راهکار‌های کوتاه مدت و بلند مدت خود را برای مدیریت مصرف برق و جبران ناترازی‌های موجود ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: در ادامه نشست نمایندگان نیز دغدغه‌ها و نکات خودشان را پیرامون اهمیت ارتقا راندمان نیروگاه‌ها، بهبود مدیریت مصرف برق، افزایش تولید برق مطابق با قوانین، استفاده از پنل‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدید پذیر برای تولید برق و نحوه تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های کلان مطرح کردند.

ایری بیان کرد: سومین نشست کمیسیون عمران مجلس با «سید عباس صالحی» وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. وزیر پیشنهادی در این نشست برنامه‌های خود را پیرامون استفاده از فرصت‌های موجود در فرهنگ ایرانی_اسلامی، انقلابی، اقوام و مذاهب، منابع انسانی و نخبگانی در عرصه فرهنگ و هنر، مردمی سازی و عدالت فرهنگی و رونق اقتصاد فرهنگی و نحوه مواجه‌ها با چالش‌های پیش رو ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: نمایندگان نیز پس از استماع گزارش وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، به بیان نظرات خودشان در حوزه‌ها مختلف پرداخته و به ضرورت تقویت زیرساخت‌ها و ایجاد فضا‌های فرهنگی، نقش وزارت ارشاد در افزایش سرمایه‌های اجتماعی و همبستگی ملی و کاهش شکاف‌های فرهنگی، توزیع عادلانه یارانه‌های فرهنگی، کاهش موازی‌کاری دستگا‌ه‌ها، بهره‌گیری از نیرو‌های کارآمد و متخصص در مدیریت بخش‌های هنری و فرهنگی استان‌ها تاکید کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار