کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز تنها ۱۳ درصد بازار یعنی ۹۲ نماد مثبت بودند‌.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز با کاهش ۷۵۶۸ واحدی و ثبت ۰.۳۸ درصد کاهش به ۱۹۹۱۰۸۴ واحد رسید و این در صورتی بود که شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش ۱۲۵۲ واحدی و ثبت ۰.۲ درصد منفی به ۶۳۲۴۵۳ واحد رسید.

او افزود: در رابطه با سهام و حق تقدم و صندوق سهامی مربوط به معاملات خرد امروز حجم معاملات ۳ میلیارد ۳۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۱۷۱۳ میلیارد تومان بود. سرانه خرید حقیقی‌ها میلیون ۷۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که شاهد خروج ۴۳۵ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از سهام و حق تقدم بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: ۱۳ درصد بازار یعنی ۹۲ نماد مثبت و ۸۷ درصد بازار یعنی ۶۲۲ نماد کار خود را با منفی به پایان رساندند. بیشترین ورود پول مربوط به صنعت ساخت دستگاه‌های برقی به میزان ۲ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول مربوط به صنعت محصولات شیمیایی با ۵۴ میلیارد تومان خروج پول بود.

او در نهایت گفت: امروز با توجه به تامین مالی بابت ثبت نام خودرو، خروج سنگین پول را نه تنها در سهام بلکه در صندوق های درآمد ثابت نیز داشتیم.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار