جهت کاهش هزینه های زوجین  ٧٠ درصد هزینه‌های درمان ناباروری در بخش خصوصی تحت پوشش بیمه قرار گرفت. 

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: در راستای حمایت از طرح جوانی جمعیت، پرداخت هزینه خدمات ناباروری در مراکز خصوصی و خیریه بر اساس تعرفه مربوط به همان بخش از سوی بیمه سلامت قابل پرداخت است.

رضایی ادامه داد: تعرفه های هر بخش در سامانه های الکترونیک اسناد بستری و سرپایی پیاده سازی شده و در مراکز ارائه دهنده خدمات ناباروری می بایست بر اساس تعرفه های مربوطه از بیماران دارای نشان ناباروی مابه تفاوت پرداختی بیمار(فرانشیز) دریافت شود.

وی افزود: بیش از این تعرفه پرداختی بر اساس حداکثر ٩٠ درصد بخش دولتی و عمومی غیر دولتی بود که بعلت مراجعه بیمه شدگان به مراکز خصوصی و کاهش هزینه آنان از این پس ٧٠ تعرفه بخش خصوصی نیز توسط بیمه سلامت در تعهد قرار گرفت. وی گفت بعنوان نمونه  پرداخت هزینه سازمان بیمه سلامت بجای بیمه شدگان  در بخش خصوصی برای یک خدمت IVF  معادل ۶۶ میلیون ریال است که در بخش دولتی مبلغ ٢٨ میلیون ریال از سوی سازمان بیمه سلامت بجای بیمه شده پرداخت می‌شود. 

در پایان دکتر رضایی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد 2828 نفر با ثبت نشان ناباروری تحت پوشش می باشند، تاکید کرد شرط دریافت خدمات بیمه ای در مراکز ارائه دهنده خدمات ناباروری، ثبت نشان ناباروری در سامانه سازمان بیمه سلامت می باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.