مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در حال حاضر ماهانه ۶۷ میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد در استان اردبیل پرداخت می‌شود.

علیرضا حسین‌نژاد با  تبریک هفته خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران دارای هویت تقویمی و همچنین مورد تکریم و احترام افراد جامعه و مسئولان هستند که با قلم نافذ خود می‌توانند در نقد و بیان مطالبات مردم نقش و رسالت خود را انجام دهند.

وی گفت: تعامل خوبی را با این خبرگزاری در انتشار اخبار و بیان مطالبات عموم مردم داریم و قطعا این همراهی و همدلی می‌تواند به بهبود شرایط جامعه هدف کمک کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ضرورت اطلاع‌رسانی فعالیت‌های انجام شده در کمیته امداد را برای امیدآفرینی و در راستای جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری یادآور شد و تصریح کرد: با تبیین این عملکرد‌ها امیدواریم زمینه شور و شعف و امیدواری در جامعه بیش از گذشته فراهم آید.

حسین‌نژاد افزود: کمیته امداد در ۳۲ سرفصل بیش از ۱۲۰ نوع خدمت را به ولی نعمتان و مددجویان خود ارائه می‌کند که عمده آن در حوزه حمایت و سلامت است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ۴۴ هزار و ۳۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۹۰ هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد هستند که ۱۱.۲ دهم درصد خانوار‌ها و هفت درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: ۵۳ درصد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهد و ۴۷ درصد نیز با سرپرست مرد مدیریت می‌شود.

حسین‌نژاد بیان کرد: از ۱۲۱ هزار سالمند استان، ۳۰ هزار سالمند با سن بالای ۶۰ سال تحت پوشش کمیته امداد هستند که ۲۵ درصد سالمندان را به خود اختصاص داده است.

وی ضرورت ارائه خدمات به سالمندان را با تأمین نیازمندی آنها یادآور شد و ادامه داد: این سرمایه‌های بزرگ جامعه باید مورد احترام و تکریم قرار گیرند و ما نیز در کمیته امداد سعی ما بر این بوده تا به این قشر رسیدگی بیشتری را انجام دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: ۳۰ هزار مددجو و سالمند استان از خدمات غربالگری سلامت بهره‌مند شده تا پیشگیری از بروز بیماری‌های پرخطر نظیر فشار خون، دیابت و سرطان را شاهد باشیم.

حسین‌نژاد به حوزه سلامت و حمایت کمیته امداد از بیماران زمین‌گیر اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و ۱۳۶ مددجو داریم که دچار بیماری زمین‌گیر و صعب‌العلاج هستند و تلاشمان بر این است تا به مشکلات آنها رسیدگی کرده و رفع نیازمندی آنها را انجام دهیم.

وی ضرورت حمایت و همراهی خیران را در تأمین نیازمندی این بیماران زمین‌گیر و صعب‌العلاج یادآور شد و افزود: هزینه ماهانه پوشینه این بیماران زمین‌گیر بالغ بر سه میلیون تومان است که ما قادر هستیم بخشی از این هزینه‌ها را پرداخت کنیم، اما خیران با ورود به این حوزه می‌توانند کار ماندگاری را انجام دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: تمام مددجویان کمیته امداد از بیمه پایه سلامت و ارجاعی به پزشکان تخصص بهره می‌برند و در حقیقت نظام ارجاع و پزشک خانواده در این راستا اجرایی و عملیاتی می‌شود.

حسین‌نژاد اضافه کرد: ۹.۵ میلیارد تومان فرانشیز درمانی را در سال گذشته پرداخت کردیم و بخشی از هزینه‌های مددجویان ما از طریق بیمه‌های تکمیلی پرداخت می‌شود تا کمک کاری برای این خانواده‌ها باشند.

منبع :تسنیم

برچسب ها: کمیته امداد ، زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.