مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: پروژه راهبردی جاده ترمینال برکت به پایانه مرزی شهید سلیمانی به صورت موقت به بهره برداری رسید.

سیدزاهدین چشمه خاور روز اظهار کرد: پروژه بهسازی و احداث جاده پدافندی پایانه برکت به مرز شهید سلیمانی به منظور ارتقای نظارت و کنترل میدانی بر روند برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی و روان‌سازی تردد در مرز بین‌المللی مهران، انجام شده است.

وی گفت: پروژه جاده پدافندی یکی از اقدامات مهم امسال است که توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به طول ۷/۵ کیلومتر با هدف دسترسی سریع‌تر مقامات و یگان‌های امدادی به مرز اجرا شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: این پروژه شامل عملیات خاکبرداری به میزان ۲۳ هزار متر مکعب، خاکریزی ۱۴ هزار متر مکعب، اجرای بیس ۲۵ هزار متر مکعب و آسفالت بیش از ۱۰ هزار تن به همراه احداث ۷ دستگاه پل بزرگ و کوچک است.

وی ادامه داد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال و در مدت زمان دو ماه با استفاده از ۵۰ دستگاه ماشین آلات به صورت شبانه روزی اجرا شده است.

چشمه خاور ادامه داد: با توجه به نزدیکی اربعین حسینی و ضرورت بهره برداری از پروژه و تسهیل در تردد نیروهای امدادی تا سطح اساس و قیر پاشی پیش رفت و هم اکنون تردد در این مسیر به صورت موقت قابل استفاده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت پروژه و ضرورت رعایت مشخصات فنی، پس از اربعین حسینی، عملیات تکمیلی شامل احداث پل‌ها و روکش آسفالت ادامه خواهد یافت.

استان ایلام و مرز مهران اصلی‌ترین کانون تردد زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در مرز بین المللی مهران ثبت شد.

پیش بینی می‌شود در اربعین سال جاری بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.