مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: اکنون آب شرب ۴۵۳ روستا استان با جمعیت ۴۴ هزار و ۱۰۰ نفر به دلیل کمبود ظرفیت شبکه و یا کیفیت آب موجود با تانکر‌های آبرسانی می‌شود.

دوستی گفت: از این تعداد ۳۶۸ روستا به صورت دائم آبرسانی سیار می‌شود و ۸۵ روستا هم در تابستان به صورت موقت به چرخه آبرسانی سیار اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه در پیک تابستان سال جاری به دلیل شدت و ماندگاری هوا گرم، مصرف آب در استان ۳۳ درصد افزایش یافته است، بیان کرد: اکنون در پنج شهر و ۱۸ مجتمع آبرسانی مشکل تنش آبی داریم که با توجه به گرمای هوا تلاش کردیم که مردم در مناطق روستایی کمترین مشکل کم آبی را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون تمام ظرفیت تولید آب شرب این شرکت در مدار قرار دارد تا مشترکان با مشکل کمبود آب مواجه نشوند، بیان کرد: با توجه به افت شدید منابع آبی استان از مردم تقاضا داریم که مدیریت مصرف آب را در دستورکار جدی خود قرار دهند.

دوستی با اشاره به اینکه از فصل پاییز طرح‌های اضطراری رفع تنش آبی را در استان آغاز خواهیم کرد تا در پایان سال و فصل گرما کمترین مشکل را در تامین آب داشته باشیم، بیان کرد: سه شهر آبیز، سرایان و سربیشه در معرض تنش آبی هستند که تلاش ما این است که با اقدامات مدیریتی چالش جدی در این شهر‌ها نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: مهمترین مشکل ما در خراسان جنوبی شدت و ماندگاری گرمای هوا است که باعث در برخی روستای با تنش آبی مواجه شویم، البته حجم زیاد جمعیت در پایان هفته بر مشکلات ما در تامین آب روستا‌ها افزوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار