بی‌بی‌سی فارسی در روند خبری غیرحرفه‌ای خود سعی کرد دستاوردهای ورزشی کشورمان در المپیک پاریس را کوچک جلوه دهد.

رسانه‌های ضدانقلاب که کارکرد و خط خبری آنان تخریب کشورمان است از هر دریچه‌ای برای ناامیدسازی و تزریق یاس عمومی به جامعه ایران وارد می‌شوند.

بی‌بی سی فارسی یکی از رسانه‌های ضدانقلاب است که با وجود قدمت چند ده ساله این رسانه و ادعای حرفه‌ای بودن یک رویه غیرحرفه‌ای خبری را پیش گرفته است.

در کانال تلگرامی و شبکه اینستاگرامی این رسانه انگلیسی اخبار امیدوارانه مربوط به ایران با عکس‌های نامناسب و بعضا تضعیف کننده پوشش داده می‌شود.

در بازی‌های المپیک این شیوه برای کوچک شمردن دستاورد‌های ورزشی کشورمان مشهود بود تا جایی که بعد از صعود ورزشکار کشورمان در رشته سنگ نوردی که یکی از ورزشکاران بنام ایرانی و از بزرگان این رشته ورزشی است، خبر صعود وی به دور بعدی را با عکسی که گویی وی در حال افتادن و سقوط است، اطلاع رسانی کرد!

بی‌بی سی فارسی

در مطلبی دیگر این رسانه گویی نتوانسته ناراحتی خود را از برد تکواندوکار ایرانی در فینال در برابر ورزشکار انگلیسی پنهان کند آن را به نوعی شانسی خواند و از سوی دیگر یادآوری کرد که این تنها مدال طلای ایران در این رشته بود.

بی‌بی سی فارسی

این درحالی است که هر چهار ورزشکار ایرانی در رشته تکواندو توانستند مدال‌های رنگی در المپیک پاریس کسب کنند و رتبه ایران را ارتقا بدهند. عکسی که از سلیمی در این خبر منتشر شده هم در حالت دفاعی است که بوی پیروزی نمی‌دهد. 

همه عناصر به کار برده در این خبر حاکی از فشار و تلاش بی‌بی سی برای کاستن از ارزش پیروزی این جوان دهه هشتادی کشورمان است!

بی‌بی سی فارسی

نکته دیگر عکسی است که این رسانه از مسعود پزشکیان رییس جمهور کشورمان برای پوشش خبری موضوع وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم بود که یکی از دندان‌های رییس جمهور در این عکس خالی است و معلوم نیست بی‌بی سی این عکس را با وجود هزاران عکس پزشکیان از کجا و چرا انتخاب کرده است!

بی‌بی سی فارسی

همه این موارد از چشم تیز بین افکارعمومی کشورمان پنهان نمانده و تنها بی‌بی سی از این نوع پوشش خبری آماتور و غیرحرفه‌ای یک نتیجه حاصل کرده و آن بی‌اعتباری روز افزون این رسانه انگلیسی است.

بی‌بی سی فارسی

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
توبه نامه بی بی سی در بیست ونهم آگوست از دروغ پراکنی₩ دیگر دروغ نمیگویم غلط کردم ₩
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
بی بی سی؟ فقط باشگاه خبرنگاران
-
ناشناس
۰۶:۰۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
این روباه کثیف . در حال اضمحلال بغیر از خیانت در حق ملت ایرانی کاری نکرده بیایید این رسانه سراسر دروغ و فتنه را تحریم کنیم بخاطر ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
امیر مهدی
۰۵:۵۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
از روباه پیر استعمار و بنگاه سخن پراکنی اش انتظار دیگه ای داشتید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
عالی مدال گرفتیم و خودمونو ثابت کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
یک مشت حسود وطن فروش بی وطن در بی بی سی یا بی بی چاخان کار میکنتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
باز عده ای ساده لوح برن دنبال روباه مکار و کذاب بی بی سی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
یه باخت سنگین ۶-۲ تو فوتبال معذرت
-
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
اگر خیانتکاران داخلی مثل تو نبودند انگلیس کاره ای نبود و اینقدر توطئه نمیکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
اگر ایرانی می‌فهمید که بی بی سی فارسی متعلق سازمان جاسوسی انگلیس کثیفه و اینتر نشنال متعلق سازمان جاسوسی اسرائیل جنایتکار و خونریز هست خیلی از مشکلات حل میشد ....اما ،امان از جهل بشر.....
آخرین اخبار