مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: فاز نخست موزه دفاع مقدس استان با اعتباری معادل هزار میلیارد ریال امسال در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد.

سرهنگ پاسدار محمد امیری مقدم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی فاز نخست موزه دفاع مقدس استان قزوین گفت: موزه دفاع مقدس استان در مساحتی معادل ۱۷ هکتار در جوار هشت مقبره شهید گمنام در چهار فاز طراحی شده که فاز نخست آن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: موزه دفاع مقدس استان قزوین در سال ۹۶ کلنگ‌زنی شد، اما شروع عملیات اجرایی آن از سال ۹۹ کلید خورد که جزو موزه‌های با مساحت بالا در کشور است و با جاینمایی بسیار مناسب خود که در مسیر مواصلاتی و نزدیکی راه‌های شریانی قرار دارد، می‌تواند به توسعه گردشگری معنوی استان کمک کند.

سرهنگ امیری اضافه کرد: فاز نخست این مجموعه شامل ساختمان اداری، سالن جلسات، سالن کتابخوانه و سالن آمفی تئاتر است که بخشی از اعتبارات مورد نیاز مجموعه از سفر ریاست جمهوری شهید آیت الله رئیسی به استان قزوین تامین شده و بخش دیگری را شهرداری و خیران تقبل شده‌اند.

به گفته این مسئول، در راه‌اندازی موزه‌های دفاع مقدس سعی شده تا ویژه‌گی‌ها، شاخص‌ها و تاثیرات هر استان در دفاع مقدس مورد تببین مخاطب قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه استان قزوین سه هزار شهید در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب و حفظ و صیانت از این مرز بودم تقدیم کرده است، ادامه داد: چهره‌های شاخصی همچون اولین شهید جمهور، شهید رجایی، سردار آزادگان ابوترابی و بسیاری دیگردر این استان نام آشنا هستند و مردم این استان چه در زمان انقلاب و چه در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش بسزایی ایفا کرده‌اند.

سرهنگ امیری با اشاره به این نکته که امسال از ۱۲ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان قزوین تجلیل می‌شود، اضافه کرد: یکی از شاخص‌ترین برنامه‌هایی که امسال برای ما تعریف شده تجلیل از ۱۲ هزار پیشکسوت دفاع مقدس است، بر همین اساس مقرر شده در سراسر کشور از بیش از یک میلیون رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس تقدیر و تجلیل به عمل آید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن تبریک به مناسبت هفته خبرنگار بیان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش پررنگی در معرفی ابعاد مختلف دفاع مقدس به جوانان دارند و از جایگاه والایی در تببین اهمیت فرهنگ دفاع مقدس و لزوم حفظ ارزش‌های آن برخوردار هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.