سخنگوی ستاد اربعین گیلان از خدمت‌رسانی ۳۵ موکب گیلانی به زائران اربعین در ایران و عراق خبرداد وگفت: تاکنون بیش از ۳۴ هزارگیلانی در سامانه سماح ثبت نام کردند.

محمد احمدی ادیب، سخنگوی ستاد اربعین گیلان با اشاره به فعالیت ۳۵ موکب گیلانی برای خدمت‌رسانی به زوار اربعینی گفت: موقعیت مکانی استقرار ۳۵ موکب گیلانی در شهرهای نجف، کربلا و مسیرهای منتهی به مرزهای مهران و خسروی در کانال اطلاع‌رسانی ستاد اربعین به آدرس arbaeingilan درج شده است. 

 سخنگوی ستاد اربعین گیلان در برنامه قدم قدم تا اربعین با بیان اینکه اعزام مواکب گیلانی به ۲ شهر نجف اشرف و کربلای معلی در حال انجام است، اظهار کرد: اکثریت مواکب گیلانی تجهیزات خود را به کشور عراق و ۲ شهر نجف و کربلا اعزام کرده و در حال مستقر شدن هستند.

وی با ابراز خرسندی از استقبال مردم گیلان از پیاده‌روی عظیم اربعین در سال جاری تصریح کرد: خوشبختانه امسال اربعین رونق بیشتری نسبت به سال گذشته داشته و شاهد رشد مطلوبی در ثبت‌نام زائرین بودیم به طوری که ۳۴ هزار و ۸۴۷ نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند که از این تعداد ثبت‌نام ۳۳ هزار و ۹۸۰ نفر با پرداخت حق بیمه قطعی شده است.

احمدی ادیب افزود: از ۳۴ هزار و ۸۴۷ نفر ثبت‌نام گیلانیان در سامانه سماح، ۲۳ هزار و ۵۸۲ در قالب گروه و مابقی به صورت تک نفره اعزام خواهند شد.

وی از انجام ۵۲ سفر با وسیله نقلیه اتوبوس از گیلان به مرز عراق خبر داد و گفت: از ابتدای انجام فرآیند اعزام زوار به مرزهای عراق، تاکنون بیش از یک هزار مسافر از گیلان به مرز مهران و و خسروی اعزام شده و ۷۲ اتوبوس نیز برای انجام فرآیند جابجایی مسافر در نظر گرفته شده است.

سخنگوی ستاد اربعین گیلان با تأکید بر ضرورت توجه به انجام واکسیناسیون سرخک توسط افراد زیر ۱۵ سال بیان کرد: با صحبتی که با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم، تیم‌های پزشکی در فرودگاه رشت و پایانه‌های اتوبوسی مستقر شده و غربالگری زائرین در حال انجام است ولی زوار زیر ۱۵سال این نکته را در نظر بگیرید که حتما باید چهار روز قبل از اعزام به کشور عراق واکسن سرخک را تزریق کنند.

برچسب ها: اربعین ، سماح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.