مدیرکل پست استان تهران و مجری کشوری توزیع گذرنامه از اقدامات شرکت ملی پست برای دریافت گذرنامه‌های زیارتی اربعین خبر داد.

عبدالرضا جنتی عطایی مدیرعامل پست استان تهران و مجری کشوری توزیع گذرنامه گفت: توزیع گذرنامه امسال زائران اربعین نیز مانند سال‌های گذشته در اقصی نقاط کشور بر عهده شرکت ملی پست است. تمام برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌ها بر این مبنا بوده که به بهترین نحو و کمترین زمان ممکن توزیع گذرنامه‌ها صورت بگیرد. پیامک شماره مرسوله پستی به مشترکان ملاک بر صدور و تحویل گذرنامه به پست نیست.

او افزود: زمانی که بارکد ترخیص داده می‌شود حداقل ۲۴ الی ۴۸ ساعت زمان می‌برد تا به حوزه و قسمت صدور گذرنامه تحویل داده شود و بعد از آن به دست زائر ارسال کنند. از زمانی که گذرنامه به پست تحویل داده می‌شود از ۴۸ تا ۷۲ ساعت در مراکز استان‌ها توزیع می‌شود و خصوصا در تهران که حجم زیاد مراجعات را داریم افراد از مراجعه برای دریافت حضوری گذرنامه‌ها خودداری کنند. کسانی که برای دریافت گذرنامه عجله دارند به نواحی توزیع محل سکونت خود مراجعه کنند.

مدیرعامل پست استان تهران بیان کرد: در تهران شرکت ملی پست همه روزه و از ساعات ۵ صبح تا ۵ عصر در مرکز تنظیم مبادلات، گذرنامه‌هایی که با آدرس تهران ارسال شده را دریافت و به نواحی محل سکونت افراد ارسال می‌کنند. شرکت ملی پست با توجه به اینکه به صورت ۲۴ ساعته فعال و پاسخگوی مردم است، کسانی که به مراکز پستی در ساعاتی از شبانه روز مراجعه کنند همکاران ما پاسخگوی آنها خواهد بود. 

جنتی عطایی تصریح کرد: موردی که امسال نسبت به سال گذشته به شبکه پستی کمک کرده، درج شماره تماس افراد روی پاکت گذرنامه‌های زیارتی است که در صورت نبودن آنها در منزل با آن شماره تماس گرفته می‌شود. باتوجه به هماهنگی‌هایی با اراده گذرنامه استان تهران صورت گرفته مصوب شد که ما تا روز اربعین هیچ گذرنامه‌ای را به اراده پست برگشت نزنیم. مانند سال‌های گذشته پیگیری‌های غیر حضوری از طریق سایت www.post.ir در بخش رهگیری مرسولات با بارکد و کد رهگیری پیگیری گذرنامه امکان پذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار