زاکانی گفت:شهرداری تهران برای کمک به اثربخشی بیشتر ادبیات فارسی و شعر انقلاب اسلامی آمادگی دارد و از ظرفیت‌های موجود خود برای تحقق این مهم استفاده خواهد کرد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در دیدار صمیمانه که با حضور جمعی از شعرا و اهالی شهرستان ادب برگزار شد، با اشاره به پیشینه تمدنی ادبیات فارسی در دنیا و اثرگذاری شعر و ادبیات فارسی در جهان، اظهار کرد: همکاری و همراهی شعرای گرانقدر و اهالی ادبیات کهن پارسی با مجموعه شهرداری تهران در برهه‌های مختلف زمانی و در مناسبت‌های مختلف همواره مشهود و قابل تقدیر بوده و هست. 

شهردار تهران افزود: بهره‌گیری از ادبیات غنی فارسی و بویژه شعر در رویداد‌های مختلف شهری که با نگاه افزایش ضریب و عمق بخشی ادبیات فارسی در بطن جامعه و کالبد شهری در عصر ماشینی شدن زندگی صورت گرفته بعنوان یکی از فعالیت‌ها و ثمرات فرهنگی دوره مدیریت شهری محسوب می‌شود و ما به این همکاری و همراهی با مجموعه‌های ادبی و خانواده بزرگ ادبیات فارسی و شعر کشور افتخار می‌کنیم. 

زاکانی گفت: شهرداری تهران برای کمک به اثربخشی بیشتر ادبیات فارسی و شعر انقلاب اسلامی آمادگی دارد و از ظرفیت‌های موجود خود برای تحقق این مهم استفاده خواهد کرد.

در بخش دیگری از این دیدار و گفتگو، محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و شهرداری تهران نیز ضمن اشاره به همکاری‌ها و همراهی‌های مستمر شعرا و به طور ویژه اهالی مجموعه شهرستان ادب با این معاونت؛ اظهار کرد: در مقاطع مختلف و در برنامه‌ها و رویداد‌های گوناگون فرهنگی و اجتماعی که امکان بهره گرفتن از شعر و ادبیات فارسی برای سوق دادن مخاطب به مطالعه ادبیات کهن فارسی و یا مرور دانسته‌های عموم مردم توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و نیز سازمان زیباسازی و اداره کل فرهنگی فراهم بوده است از حضور شعرا و اهالی گرانقدر شهرستان ادب بهره برده ایم و روح شهر و فضای رسانه‌ای را معطر به رایحه‌ی شعر غنی و ادبیات فارسی کرده ایم. 

توکلی زاده افزود: در آخرین همکاری با عزیزان فعال در عرصه شعر و ادب فارسی در ایام محرم امسال، اشعاری با محوریت پویش "آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند" تولید و در سطح شهر به اکران عمومی درآمد و الحمدلله بازتاب خوبی در بین مردم و رسانه‌ها داشت.

لازم به ذکر است در این دیدار محمدمهدی سیار، میلاد عرفان پور و استاد امیری اسفندقه نیز حضور داشتند.

برچسب ها: شهرداری ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار