کارشناس بازار سرمایه گفت: تنها راه حل بهبود وضعیت بازار سرمایه، اعتبار مناسب و افزایش‌ خرید در سهم‌های تاثیرگذار تمام صنایع آن‌هم چند روز پشت سر هم است.

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای بازار امروز هیچ حرفی جز ناکارآمدی سازمان در حفظ و تعادل آن هم در دامنه نوسان یک درصد نمی‌توان پیدا کرد، هیچ راهکار عملی برای حمایت از اوضاع خراب بازار به چشم نمی‌خورد، هرروز برتعداد مشتریان کارگزاری که کال مارجین می‌شوند و باید اعتبار را صفر کنند، افزوده می‌شود.

او افزود:  شاخص غیر واقعی به راحتی سطح مهم حمایتی روانی دو میلیون را از دست داد. شاخص کل امروز در حالی به سطح ۱۳۹۹/۵/۱۴ رسید که اندازه بازار ۹۳۷ هزار میلیارد تومان از آن تاریخ کمتر است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: ارزش معاملات خرد بازار ۱،۷۱۰میلیارد تومان، تعداد نماد‌های مثبت۹۰ نماد، تعداد نماد‌های منفی ۵۴۴نماد و خروج پول توسط حقیقی‌ها به میزان ۵۲۸ میلیارد تومان ماحصل تابلوی نیمه تعطیل امروز بود. در نهایت هم شاخص کل با افت ۴۷۲۲ واحدی به ۱۹۹۸۶۵۳ واحد رسید

وفایی در نهایت بیان کرد: بازار با حرف و وعده بهبود نمی‌یابد و تنها راه حل شارژ پول و اعتبار مناسب و افزایش‌ خرید در سهم‌های تاثیرگذار تمام صنایع آن‌هم چند روز پشت سر هم است؛ درغیر از این صورت حتی در حد مسکن هم جواب نمی‌گیریم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار