مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: این استان رتبه دوم تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری را کسب کرد.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اظهار کرد: ۱۰ استان برتر در تخصیص ۵ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری اعلام شدند.

 او افزود: در فهرست استان‌های اعلام شده، استان فارس رتبه دوم کشور را از آن خود کرد.

 احمد تجری مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز بیان کرد: با توجه به بند (ع) تبصره (۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۲، شورا‌های برنامه‌ریزی استان‌ها مکلف هستند بخشی از ۵ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی را به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری هزینه کنند.

او ادامه داد: در این چارچوب برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق و تاسیسات گردشگری شامل راه دسترسی، آبرسانی، برق‌رسانی و گازرسانی، اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی در سال مالی ۱۴۰۲ در مسیر‌ها و محور‌های گردشگری، روستا‌های هدف و مناطق نمونه گردشگری، اردوگاه‌ها و مجتمع‌های خدمات گردشگری و ساماندهی سواحل شمال و جنوب کشور تخصیص داده شده است.

تجری اضافه کرد: ۱۰ استان برتر در تخصیص این اعتبارات به ترتیب اول تا دهم، استان‌های خوزستان، فارس، اردبیل، گلستان،   بوشهر، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمان و ایلام هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار