مجری طرح پنبه وزارت جهاد گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال از مجموع ۹۰ هزار هکتار سطح زیرکشت پنبه حداقل ۷۵ هزارتن پنبه سفید تولید شود.

ابراهیم هزارجریبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برداشت پنبه در شهریور ماه از استان‌های مازندران و گلستان آغاز می‌شود و تا اوایل زمستان ادامه دارد.

به گفته او، شرایط اقلیمی و گرما تا حدودی بر تولید پنبه اثر گذار است، اما طی سال‌های اخیر قطعی برق اثر منفی بر چاه‌های کشاورزی گذاشته که این امر منجر به کاهش عملکرد تولید شده است.

هزارجریبی سطح زیرکشت پنبه را ۹۰ هزارهکتار برآورد کرد و افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود که ۲۵۰ هزارتن وش برداشت شود که از این میزان حداقل ۷۵ هزارتن پنبه استحصال می‌شود.

مجری طرح پنبه با بیان اینکه پنبه تولید داخل ۵۰ درصد نیاز صنعت نساجی را جوابگو است، گفت: با توجه به آنکه کشت پنبه در اراضی شور امکان پذیر است، از این رو خودکفایی در تولید پنبه به شرط اقتصادی بودن محصول به سهولت امکان پذیر است.

او با تاکید بر حذف ارز نیما از واردات پنبه افزود: پیشنهاد وزارت جهاد حذف ارز نیما از واردات پنبه به منظور ایجاد رقابت با تولید داخل است چراکه در شرایط فعلی امکان رقابت وجود ندارد.

هزارجریبی گفت: در راستای حمایت از تولید داخل سیاست، نخست حذف ارز نیما از واردات، واردات به میزان کسری نیاز کشور و ممنوعیت در فصل برداشت باید در دستور کار قرار بگیرد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار