استاندار امروز در نشست خبری در پاسخ به گلایه خبرنگاران مبنی بر تاخیر دستگاه‌های اجرایی در پرداخت آگهی‌ها، خواستار برخورد قانونی دستگاه‌های نظارتی با این دستگاه‌ها شد.

علی محمد زنگانه در این نشست خبری از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز خواست به دستگاه‌های اجرایی مهلت قانونی یک ماهه دهند و مکاتبه‌ای با دستگاه‌های نظارتی داشته باشند تا در صورت استنکاف از قانون در این زمینه، با آنها برخورد قانونی انجام شود.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی، نباید پرداخت هزینه آگاهی خبرنگاران را به تاخیر اندازند ادامه داد: امروز مکاتبه‌ای به بازرسی استان صورت بگیرد تا حقوق قانونی خبرنگاران به صورت جدی مطالبه شود و اولین دستگاه اجرایی هم که باید الزام ویژه نسبت به رعایت این قانون داشته باشد استانداری گلستان است.

زنگانه خواستار توجه بیشتر به عکاس خبرنگاران استان شد و گفت: تنها ۶ نفر از عکاس‌خبرنگاران ما عضو صندوق اعتباری هنر هستند که باید برای این موضوع تدبیری اندیشیده شود و از این پس ملاک استانداری در تجلیل‌ها، قدردانی از همه عکاسان و خبرنگاران فعال و میدانی خواهد بود.

استاندار گلستان همچنین در بخش دیگری از سخنانش توزیع عادلانه اعتبارات و امکانات در میان شهر‌ها و روستا‌های استان را سبب محرومیت زدایی از چهره نقاط محروم استان دانست.

علی محمد زنگانه افزود: در توزیع اعتبارات از جمله اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت، سهم هر شهرستان بر اساس محرومیت، عدم برخورداری از زیر ساخت‌ها و عقب‌ماندگی‌ها مشخص شد.

وی ادامه داد: در توزیع اعتبارات عمرانی نیز جبران عقب‌ماندگی‌های گلستان در دستور کار قرار گرفت که در همین راستا پس از ۳۳ ماه، میزان بهره‌مندی یک شهروند مراوه‌تپه‌ای از اعتبارات حوزه عمرانی در سال ۱۴۰۱، افزایش پنج برابری و در مجموع ۳۳ ماه اخیر رشد بیش از چهار برابری داشته است.

استاندار گلستان در خصوص ترافیک بالای شهر گرگان هم گفت: قطعه یک کمربندی گرگان که در دو ماه گذشته افتتاح شده ۱۵ کیلومتر است که از لحاظ استاندارد‌ها نسبت به بزرگراه فعلی وضعیت بسیار بهتری دارد و تا حدودی می‌تواند از معضل ترافیک گرگان بکاهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هم در این جلسه اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار‌ها ۲۳۲ خبرنگار گلستانی، بیمه‌شده صندوق اعتباری هنر هستند.

الهام متین افزود: ۱۲۹ نفر از خبرنگاران گلستانی به همراه خانواده‌های خود، بیمه تکمیلی هستند که در ازای آن ۱۰ میلیارد ریال یارانه بیمه تکمیلی از محل صندوق اعتباری هنر پرداخت شده است.

سیدمهدی محیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان نیز در این جلسه، درباره حل مشکل مسکن خبرنگاران گفت: کسانی که در شهر‌ها زمین دارند می‌توانند با دریافت وام هشت میلیارد ریالی برای ساخت مسکن اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.