واحد یک بخار نیروگاه نکا در شرایطی سخت به مدار تولید بازگشت.

نوراله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت:واحد یک بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت ۴۴۰ مگاوات پس از انجام تعمیرات غیرمترقبه به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

او افزود: این واحد به منظور پیشگیری از نشتی بویلر با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق کشور از مدار تولید خارج و تحت تعمیرات غیر مترقبه قرار گرفت.

ادبی فیروزجائی گفت: با توجه به نیاز شدید شبکه در شرایط پیک مصرف، پس از خروج واحد و اقدامات اولیه جهت خنک کاری بویلر (دیگ بخار)، بدلیل حساسیت زمانی و ضرورت بازگشت سریع واحد به مدار تولید، فعالیت‌های فشرده تعمیراتی در شرایط دشوار و گرمای نفسگیر حدود ۷۰ درجه همراه با رطوبت شدید محیط کاری در اسرع وقت آغاز شد.

او افزود: پس از تعویض ۴ لوله رهیت ۲، ترمیم ۲ لوله پنجره‌ای اواپراتور و تعمیر لوله‌های سوپرهیت یک در بخش بویلر و رفع نشتی از والو‌های (شیر‌های صنعتی) مین استیم سوت بلوئر، گیج فشار استیم ساید هیتر‌های فشارقوی، ترمیم و رفع نشتی لوله ترانسمیتر درین استیم کوئل، اتوماتیک والو ونت سمت شرق و غرب، درین‌های فاز یک و ... پس از ۵۰ ساعت تلاش مداوم و در شرایط سخت بهره برداری مجدد به مدار تولید بازگشت. 

واحد یک بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت نامی ۴۴۰ مگاوات اولین واحد نیروگاه و از مهرماه سال ۱۳۵۸ با قدمتی حدود ۴۵ سال در حال بهره برداری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.