تسخیری گفت: اسرائیل با همه کشتار‌ها و وحشی‌گری‌ها نتوانسته به اهداف خود در غزه برسد.

محمدهادی تسخیری رایزن فرهنگی پیشین ایران در سودان، لیبی و سوریه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتخاب «یحیی سنوار» بیان کرد: بعد از اینکه در سال ۱۳۸۳  آقای شیخ احمد یاسین توسط موشکی که بعد از اقامه نماز صبح توسط رژیم صهیونیستی شلیک و شهید شد و این اتفاق بسیار شبیه شهادت شهید هنیه نیز بود، بسیاری تصور میکردند که حماس دوره عقب گرد خواهد داشت؛ چرا که شهید احمد یاسین شخصیت بسیار برجسته‌ای بود که در انتفاضه اول و دوم نقش بسیار مهمی داشت و محبوبیت بسیار زیادی در داخل و خارج از فلسطین در بین کشور‌های عربی و اسلامی داشت.

وی ادامه داد: شهید احمد یاسین حتی در سفری که به جمهوری اسلامی ایران داشت و خداوند به بنده توفیق داده بود که در کل این سفر خدمت ایشان باشم ملاقات‌های با مسئولین عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران از جمله ملاقات بسیار مهمی با مقام معظم رهبری داشت و همین امر نیز از ایشان شخصیتی برجسته در کل جهان ساخته بود. با این حال شاهد بودیم که بعد از شهادت ایشان  حماس نه فقط سیر قهقرایی نرفت و عقبگرد نداشت بلکه توانست بعد از مدتی  بسیار وسیع‌تر، قوی‌تر و با توان خیلی بیشتری وارد میدان مبارزه شود.

تسخیری افزود: این امر در شهادت شهید هنیه نیز تکرار شد. بله در در روز‌های اول یه حالتی حالت تعجب حالت یک امر باورنکردنی رخ داد، چون هیچ کس تصور نمی‌کرد در جریان تحلیف ریاست جمهوری جدید جمهوری اسلامی ایران چنین اتفاقی رخ دهد و از همین رو نیز حالتی غیر منتظره به وجود آمده بود، اما الحمدالله شاهد بودیم بعد از چند روز محور مقاومت توانست این ضایعه بسیار اسفناک را ترمیم کند و جانشینی برای شهید اسماعیل هنیه انتخاب کرد که واقعا صهیونیست‌ها را پشیمان کرد.  

او گفت: شخصیتی مانند سنوار  شخصیتی انقلابی، زندان رفته با تجربه مبارزاتی طولانی و مسئول حماس در داخل غزه  است و در واقع مسئولیت تمام این شکست‌های اسرائیل در طول این ۱۰ ماه گذشته را در دست داشته است.

تسخیری بیان کرد: به اعتراف بسیاری از تحلیلگران جهان عرب و حتی بعضی از کشور‌های اروپایی سنوار که این عملیات مقاومت را در غزه با تعداد کم  رهبری میکند دنیا را شگفت زده کرده و حتی مقام معظم رهبری هم بر این موفقیت مهر تایید گذاشتند و در صحبتی که با شهید اسماعیل هنیه داشتند تاکید کردند که شما عده قلیلی هستید که توانستید با مقاومت جانانه خود عده کثیری مانند صهیونیست‌ها و حامیان غربی را شکست بدهید.

وی ادامه داد: همه معترف هستند که اسرائیل به هیچ یک از اهدافی که داشت برای در حمله به غزه نرسید، اهدافی مانند اینکه حماس را کاملا از بین ببرد و غزه را کاملا از مقاومت پاک کند اتفاق نیفتاده و همچنان اخبار کشته شدن مزدوران و متجاوزان اسرائیلی به غزه در دنیا  در حال مخابره است که اینها ثابت میکند که اسرائیل با همه این کشتار‌ها و وحشی‌گری‌ها هرگز نتوانسته به اهداف خود برسد.

خبرنگار: فاطمه تورانلو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار