رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: سامانه جامع اوتیسم در دانشگاه علوم پزشکی ایران راه اندازی شده است.

عبدالرضا پازوکی٬ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری گفت: اکنون ۱۲ هزار و ۴۷ تخت فعال در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود دارند. در دانشگاه دو روش جراحی چاقی و متابولیک جدید نیز ابداع شده است.

وی ادامه داد: اکنون ۴۰ واحد خوابگاه متاهلی داریم  و در آینده ۹۰ واحد متاهلی دیگر نیز به این آمار اضافه خواهد شد.

او بیان کرد: بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی شهدای سلامت و بیمارستان امام خمينی شهریار پس از ۳۴ سال افتتاح شده اند. این دانشگاه رتبه سوم در زمینه تولید مقالات در حوزه جراحی چاقی و متابولیک را کسب کرده است و دانشگاه رتبه اول را بر اساس نظام رتبه بندی تایمز در حوزه شاخص سلامت و رفاه نیز کسب کرده است. 

پازوکی افزود: در دولت سیزدهم دو خوابگاه جدید متاهلی راه اندازی شده‌ اند؛ اولین بیمارستان آموزشی مجازی کشور و همچنین کلینیک پوست با کاربرد هوش مصنوعی و طب بازساختی راه اندازی شده‌ اند. 

او ادامه داد: سامانه جامع اوتیسم راه اندازی شده و رتبه دانشگاه از ۱۰ به ۵ ارتقاء پیدا کرده است.  در دانشگاه علوم پزشکی ایران ، ۵۰ محصول فناورانه تولید شده و ۳۹ اختراع توسط اعضای هیئت علمی و دانشجویان به ثبت رسیده است. 

وی گفت: رشته دیپلماسی سلامت برای اولین بار راه اندازی شده‌ است و ظرفیت پذیرش دانشجویان بین الملل از ۶۰۰ به ۲۰۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: اکنون بیش از ۹۰۰۰ مقاله علمی و پژوهشی منتشر شده اند و آزمایشگاه کنترل ملزومات پزشکی نیز افتتاح شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار