معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از پرداخت وام ازدواج به ۴۳ درصد متقاضیان استان خبر داد.

تقی زاده با اشاره به کسب رتبه پنجم آذربایجان شرقی در اعطای تسهیلات ازدواج گفت: در چهار ماهه نخست امسال هفت هزار و ۹۵۸ فقره وام ازدواج  معادل ۴۳.۷۳ درصد متقاضیان استان پرداخت شد.

تقی زاده با اشاره به اینکه عدم همکاری برخی بانک ها موجب شده است تعداد افراد در نوبت افزایش یابد گفت: با پیگیری‌های شورای عالی جوانان و وزارت ورزش و جوانان این مهم در حال تسهیل است.

وی به برگزاری کارگاه‌های آموزش ازدواج، اعطای مجوز مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در استان اشاره کرد و افزود: ٥٩ مرکز در حوزه ارائه مشاوره خانواده و ۶ مرکز همسان گزینی در سطح استان فعالیت و خدمات رایگان برای نیازمندان این حوزه ارائه می‌کنند.

تقی زاده بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۶۶ کارگاه ازدواج در استان برگزار شد که برگزاری این کارگاه ها امسال نیز ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه در بحث ازدواج تلاشمان این است که آگاهی بخشی اتفاق بیافتد گفت: از این رو در حوزه‌های علمیه، پادگان ها، مدارس و حتی کارخانه ها کارگاه‌های آموزشی ازدواج و خانواده برگزار کردیم.

تقی زاده همچنین به فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در سطح استان اشاره کرد و افزود: ۳۲۶ سمن در استان فعالیت می‌کنند که به لحاظ تعداد بیشترین تعداد سمن در سطح کشور در حوزه‌های مختلف است.

وی اعلام کرد: ۲۱ سمن در حوزه خدمات، ملزومات و تسهیلات حوزه ازدواج در راستای آسان سازی ازدواج با هزینه‌های بسیار پایین برای زوج‌های جوان فعالیت می‌کنند.

تقی زاده با اشاره به اینکه اعتباراتی که برای جوانان از طریق سمن‌ها هزینه می‌شود در قالب فصل پنج پرداخت می‌شود افزود: هر سمنی که مخاطب حوزه جوان باشد کار برای جوانان انجام دهد دارای شناسه ملی و شماره حساب باشد می‌توانیم تفاهم نامه امضا کنیم و برون سپاری امور انجام دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.