­رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: فروش اینترنتی دارو باید به گونه‌ای تنظیم شود که مانع هر نوع سوءاستفاده‌ای شود.

حسین قناعتی اظهار کرد: داروساز باید به بیمار راهنمایی‌های لازم را ارائه کند و باید گروه‌های تخصصی به صورتی فروش اینترنتی دارو را تنظیم کنند که جلوی هر نوع سوءاستفاده‌ای گرفته شود.

وی با اشاره به مراجعه بالا به داروخانه ۱۳ آبان، گفت: برای بیماران ام اس، مبتلا به سرطان و دیابتی، دارورسانی در منزل انجام می‌شود و برای رسیدن به فروش اینترنتی دارو باید ضوابط خاصی ایجاد شود تا مشکلی برای بیمار رخ ندهد، زیرا دارو محصول بیولوژیک است و نباید عرضه دارو مشابه تاکسی اینترنتی باشد بلکه باید در قالب کلینیک‌های مشاوره دارویی و زیر نظر داروساز انجام و روش‌هایی ایجاد شود که بیمار در تعامل با داروساز به صورت اینترنتی دارو را تهیه و مصرف کند.

قناعتی ادامه داد: فضای داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران در دولت سیزدهم ۲ برابر افزایش یافت؛ داروخانه ۱۳ آبان در دولت سیزدهم از نظر کمی توسعه ۲ برابری یافته و در حال حاضر ۱۰ مرکز بیمارستانی و ۴ مرکز شهری به مجموعه داروخانه‌ای دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه شده و ۳ مرکز دیگر نیز در حال گسترش است.

وی با اشاره به توسعه مراکز درمانی با هدف افزایش دسترسی مردم و ایجاد عدالت در سلامت، گفت: این توسعه در شهری ری، یافت آباد و بیمارستان امیراعلم ادامه دارد تا بیماران دغدغه دسترسی به دارو را نداشته باشند و از نظر انبار دارویی نیز خیرین بزرگ‌ترین انبار دارویی کشور را با متراژ ۳۸۰۰ مترمربع ایجاد کرده اند که می‌تواند بزرگ‌ترین ذخیره راهبردی دارویی کشور و تهران در شرایط اضطراری و بحرانی و حتی جنگ باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مرکز فناوری‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز از ۴ هزار مترمربع به ۸ هزار مترمربع رسیده و در حال حاضر ۴۳ درصد دارو‌های نوین درمان سرطان در مرکز فناوری نوین دانشگاه علوم پزشکی تهران در امیرآباد تولید می‌شود.

قناعتی گفت: کارگاه مهارتی در داروخانه‌های ۱۳ آبان راه اندازی شده است که برای دانشجویان رشته‌های پزشکی و داروسازی فرصت گذراندن دوره‌های عملی - آموزشی را به همراه دارد و برای اولین بار است که در داروخانه‌های کشور این کارگاه مهارتی برای دانشجویان ایجاد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار