شهردار رشت از پوشش ۱۹ هکتاری لندفیل سراوان خبر داد و گفت: ۴ هکتار برای اتمام نهایی طرح باقی است.

رحیم شوقی، شهردار رشت گزارشی از روند ساماندهی محل دفن زباله سراوان ارائه داد و گفت: ۱۹ هکتار از این محل با ارتفاع ۹۰ متر زباله، پوشش گیاهی داده شده و ۴ هکتار برای اتمام نهایی طرح باقی است.

او با بیان اینکه انعقاد قرارداد متمم با پیمانکار برای این ۴ هکتار باقیمانده نیز در حال انجام است، افزود: شاهد کمترین بو و مگس در لندفیل هستیم و سیستم جمع آوری شیرابه را کامل کردیم که ۲ حوضچه دارد.

به گفته شهردار رشت، سیستم جمع آوری شیرابه در محل دفن زباله سراوان کامل انجام شده و شیرابه‌ها در ۲ حوضچه مدیریت می‌شود و ۴ هکتار عرصه باز است.

شوقی همچنین تصریح کرد: یک خط پردازش کارخانه کود آلی رشت تا شهریور ماه و خط دیگر تا آبان ماه راه‌اندازی می‌شود.

او گفت: برای این ۲ خط ۲ سوله پردازش احداث شده که یک سوله طی روز‌های آینده راه‌اندازی می‌شود.


بیشتر بخوانید


شهردار رشت با بیان اینکه کارخانه کود آلی رشت پس از تکمیل ۲ خط توانایی پردازش روزانه ۱۰۰۰ تن زباله را دارد، افزود: به زودی فراخوان انتخاب پیمانکار تصفیه خانه شیرابه را اعلام می‌کنیم. 

پوشش ۱۹ هکتاری لندفیل سراوان رشت

شوقی به اختصاص اعتباری برای احداث سالن تولید کود اشاره و تصریح کرد: در خصوص تصفیه خانه شیرابه رأی قضایی صادر شد و الزام به انجام تعهد سرمایه گذار و پیمانکار قبلی در حال پیگیری است.

او همچنین از خرید تجهیزات کارخانه کمپوست خبر داد و گفت: احداث کارخانه تولید کود نرم و تصفیه شیرابه روز‌های پایانی را طی می‌کند.

پوشش ۱۹ هکتاری لندفیل سراوان رشت

منطقه سراوان در ۱۷ کیلومتری رشت در جوار جنگل‌های هیرکانی نزدیک به ۴ دهه میزبان دپو و دفن زباله این شهر و چند شهرستان دیگر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.