مدیرعامل شهرک صنعتی کاویان فریمان گفت: ناترازی انرژی در ایام تابستان و قطع برق واحد‌های تولیدی ۸۰۰۰ میلیارد تومان خسارت به صنایع خراسان رضوی وارد کرده است.

وحید تعقیبی با اشاره به اینکه خاموشی شهرک‌های صنعتی به ۴روز در هفته رسیده است، گفت: در دنیا، آخرین نقطه خاموشی کارخانجات تولیدی هستند، خانه نشین کردن کارگران، فقط به کاهش تولید می‌انجامد.

وی همچنین با اشاره به کمبود گاز در زمستان، خواستار چاره اندیشی جدی دولت برای کاهش خسارت و ضربه به سرمایه گذاری صنعتی در کشور شد. وی با تشریح طرح‌های در دست اقدام برای اداره بهتر شهرک ها، از مجلس خواست برای تحقق این خواسته همکاری کند.

تعقیبی با تشریح ویژگی‌های شهرک صنعتی کاویان برای جذب سرمایه گذاری، از معافیت مالیاتی سرمایه‌ها در این قطب صنعتی نام برد و تصریح کرد: با اقداماتی که شده است درآینده با ساخت ایستگاه راه آهن کاویان، این شهرک به راه آهن سراسری متصل می‌شود.

 وی هدف‌گذاری برای افزایش۱۵۰۰ هکتار به وسعت شهرک کاویان را، گامی مفید برای ارتقاء اثرگذاری این مجموعه بر صادرات و ارزآوری دانست و عنوان داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب، قرار است برای اولین بار با ۷۵ کیلومتر، لوله گذاری از پساب برای این واحد‌ها استفاده شود.

وی شهرک کاویان را، مجموعه‌ای موفق در تولیدات صادراتی دانست که فرآورده‌های آن حتی در چین و اسپانیا نیز مشتری خود را دارد.

تعقیبی با بیان این که در آینده کاویان به یکی از ۳ شهرک صنعتی کشور تبدیل خواهدشد، از ۵۶ واحد صنعتی در حال ساخت جدید، خبر داد که در جذب نیروی کار و ارزش افزوده، نقش خود را ایفا خواهند کرد.

مدیرعامل شهرک صنعتی کاویان سرمایه گذاری صنعتی را زمینه خلق رفاه برای ساکنان و مجاوران محدوده شرک‌های صنعتی اعلام کرد که در کاهش بزهکاری تاثیر مستقیم دارد. 

وحید تعقیبی، فعالیت ۳۳۹ واحد صنعتی در شهرک کاویان را فرصت مغتنم برای توسعه اقتصادی فریمان و مناطق اطراف آن خواند.

وی در پایان از دولت و مجلس خواست برای اداره امور اجرایی شهرک‌های و بهبود شرایط زیرساخت‌ها با قطب‌های تولید همراهی کنند. با اجرای طرح توسعه کاویان، این کانون تولیدی شرق کشور به بزرگترین شهرک صنعتی ایران تبدیل می‌شود.

مدیر عامل این شهرک به نمایندگان رسانه‌های گروهی استان، گفت: مجوز‌های لازم برای تبدیل کاویان به قطب تولید و اشتغال و اثرگذاری بر اقتصاد مولد، اخذ شده است. تعقیبی عنوان داشت: توسعه شهرک کاویان رشد و رفاه فریمان و مناطق جمعیتی اطراف آن را متحول خواهد کرد.

 وی با اشاره به فعالیت ۲۰۰ واحد صنعتی و ۳۰ واحد خدماتی در طرح اولیه کاویان، توجه به مدیریت زیر ساخت‌ها و ارائه خدمات پزشکی، آموزشی، مشاوره‌های قضایی و حقوقی را اولویت مدیریت مجموعه ذکر کرد.

 مدیرعامل شهرک کاویان، امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و مدیریت اجرایی در این شهرک را فراتر از استاندارد‌های موجود اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد؛ فضای۷۰۰ هکتاری فعلی شهرک با گسترش معنا دار، به خودکفایی و اشتغال کشور کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار