مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره خطرات ناشی از ماندگاری هوای گرم ، بارش های رگباری و وزش باد شدید در این استان هشدار زرد اعلام کرد.

ایرج مصطفوی گفت : تا اواسط هفته ماندگاری هوای گرم در استان و همچنین طی یکشنبه و دوشنبه در برخی نقاط به ویژه ارتفاعات رگبار پراکنده و رعدو برق و در برخی نقاط تا پایان هفته وزش بادشدید و تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک، غبار آلودگی پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع و نواحی جنگلی به علت گرمای هوا و وزش باد شدید و افزایش احتمال گرمازدگی به ویژه برای گروه‌های حساس گفت: در این مدت احتمال خسارت ناشی از تنش‌های دمایی در بخش دامداری و کشاورزی و نیز خسارت‌های ناشی از وزش باد وجود دارد.

اجتناب از تردد‌های غیر ضروری، کاهش فعالیت‌های بدنی در فضای باز بویژه در ساعات گرم برای گروه‌های حساس، آبیاری نکردن مزارع و باغ‌ها در ساعات گرم و پرهیز از روشن کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها و اطمینان از خاموش شدن آن مواردی است که در این هشدار زرد از شهروندان خواسته شده است.

بر اساس هشدار زرد هواشناسی، همچنین بارش‌های رگباری ممکن است سبب جاری شدن رواناب و سیلاب نقطه ای، مه آلودگی، کاهش دید و اختلال تردد شود.

باتوجه به این هشدار هواشناسی، کنترل و لایروبی شبکه‌های آبراه ها‌ی استان و لایروبی جوی‌ها، پاک سازی دهانه پل‌ها، عدم صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، اجتناب از اسکان چادر‌های مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها و عدم چرای دام در نواحی مرتفع و نیز خودداری از قرار گرفتن و پارک خودرو زیر ساختمان‌های در حال ساخت و سازه‌های نا ایمن، و مراقبت از گلخانه‌ها و تمهیدات ویژه در بخش کشاورزی و دامداری توصیه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.