مدیر اجرایی موکب مردمی امداد زائر استان کرمانشاه با اعام اینکه این موکب از سال ۱۳۹۷ به صورت رسمی فعالیت خود را در حوزه امدادرسانی به زائران اربعین آغاز کرده است، گفت: امسال نیز این موکب مردمی زائران اربعین را همراهی می‌کند با این تفاوت که سطح ارائه خدمات بیشتر شده است.

امیر فرهنگیان مدیر اجرایی موکب مردمی امداد زائر استان کرمانشاه عصر یکشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های موکب مردمی امداد زائر استان کرمانشاه، افزود: موکب مردمی امداد زائر به صورت کاملا مردمی مدیریت می‌شود و با استفاده از توان و ظرفیت مردم استان کرمانشاه در همه بخش‌ها به زائران امام حسین (ع) خدمات ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه در ستاد مرکزی این موکب مردمی ۳۰ نفر به صورت داوطلب مشغول به کار هستند، گفت: سامانه‌ای با شماره ۳۱۳۸- ۰۸۳ طراحی شده و هر زائری که وارد استان کرمانشاه می‌شود پیامکی به گوشی تلفن همراهش ارسال می‌گردد و برای امدادرسانی اعلام آمادگی می‌شود.

مدیر اجرایی موکب مردمی امداد زائر استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه کاربرانی در ستاد مرکزی موکب مردمی به صورت شبانه روزی پاسخگویی تماس زائران هستند و آنها را راهنمایی می‌کنند، افزود: راهنمایی و امدادرسانی به این صورت است که اگر برای زائری در مسیر اتفاقی افتاد کاربران مستقر در ستاد مرکزی خدمات مورد نیاز را از طریق اعلام به گروه‌های مردمی اعلام می‌کنند و این گروه‌ها نیز در محل حاضر می‌شوند و خدمات به زائران ارائه می‌دهند.

وی به عنوان مثال به همکاری یک دستگاه یدک کش با این موکب مردمی اشاره کرد که سال گذشته هم خدمات ارائه می‌داد و امسال نیز به صورت رایگان در خدمت زوار امام حسین (ع) است.

فرهنگیان اضافه کرد که فراخوانی نیز صادر شده و از مردم کرمانشاه با هر نوع مهارت و تخصصی دعوت شده که برای کمک به زائران ثبت نام کنند و تاکنون نیز افرادی زیادی با تخصص‌ها و مهارت‌های مختلفی برای امدادرسانی به زائران اعلام آمادگی کرده اند از جمله اینکه در این افراد مکانیک، راننده، پزشک، آشپز و دیگر دیده می‌شود و افرادی با مهارت‌های دیگری نیز حضور دارند.

وی اضافه کرد که موکب مردمی امداد زائر استان کرمانشاه به عنوان بزرگترین موکب اربعین در سریعترین زمان ممکن خدمات مورد نیاز را به زائران از ورودی استان کرمانشاه در شهرستان کنگاور تا نقطه صفر مرزی در مرز خسروی ارائه می‌دهد.

مدیر اجرایی موکب مردمی امداد زائر استان کرمانشاه در ادامه گفت: فعالیت این موکب از ۲ هفته قبل از شروع رویداد اربعین آغاز شده و تا زمانی که آخرین زائر اربعین برمی گردد، خدمات رسانی ادامه دارد.

فرهنگیان با بیان اینکه چندین پویش در راستای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به زائران اربعین در استان کرمانشاه راه اندازی شده است، توضیح داد که یکی از این پویش ها، بیت الحسین (ع) است و از مردم استان خواسته ایم که منزل خود را در اختیار زائران امام حسین (ع) قرار دهند که سال گذشته چندین مورد داشتیم و امسال هم افرادی برای این مورد اعلام آمادگی کرده اند.

وی همچنین به پویش یک لقمه عشق نیز اشاره کرد و گفت: مردم استان به هر اندازه‌ای که توان دارند می‌توانند لقمه‌های غذایی تهیه کنند و در اختیار زائران اربعین قرار دهند.

او پویش زیارت نیابتی و زائر خبرنگار را نیز از دیگر پویش‌های موکب مردمی امداد زائر استان کرمانشاه نام برد.

مدیر اجرایی موکب مردمی امداد زائر استان کرمانشاه اعلام کرد که سال گذشته ۱۰ هزار تماس منجر به راهنمایی در این موکب مردمی به ثبت رسید و امسال هم آمادگی امداد رسانی به زائران را داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.