رئیس پلیس راهور استان هرمزگان از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز موتورسیکلت سواران خبرداد.

سرهنگ نقی حیدری گفت: این طرح از ۲۰ مرداد آغاز شده است و تا پایان هفته در سطح شهر‌های استان به اجرا درمی‌آید که با راکبان بدون کلاه ایمنی، حرکات نمایشی و... برخورد می شود.

وی افزود: بیش از نیمی از مرگ‌ومیر‌ها و مجروحان تصادف های درون‌شهری هرمزگان مربوط به موتورسواران است.

رئیس پلیس راهور هرمزگان گفت: در ۴ ماه نخست امسال ۱۹ نفر در تصادفات شهری جان سپردند و ۶۳ نفر مجروح شدند که ۶۰ درصد این آمار مربوط به موتورسیکلت‌سواران است که بسیاری از همین افراد، جوانان و نوجوانانی بودند که به دلیل عدم توجه به قوانین و مقررات و از همه مهم‌تر به دلیل استفاده نکردن  از تجهیزات ایمنی جان خود را از دست داده‌اند یا اسیر معلولیت‌های مختلف شده‌اند.

سرهنگ حیدری از افزایش ۹۱ درصدی تصادفات جرحی خبر داد و گفت: در ۴ ماه نخست امسال با کاهش ۲۱ درصدی جان‌باختگان و ۳۲ درصدی تصادفات خسارتی روبرو بودیم، در این مدت یک هزار و ۳۵۸ فقره تصادف در جاده‌های شهری استان رخ‌داده که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصدی کاهش دارد.

وی سرعت در خیابان‌های اصلی ۶۰ کیلومتر، خیابان‌های فرعی ۵۰ کیلومتر و معابر محلی ۳۰ کیلومتر عنوان کرده و افزود:برای آرام‌سازی معابر و کاهش تصادفات که رانندگان متقاعد به‌سرعت مجاز شوند، باید در طراحی و ساخت معابر، سرعت‌گیر نصب شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.