رییس کل دادگستری استان تهران از اعاده بیش از ۲۴۰۰ هکتار از اراضی به وضع سابق با ارزش تقریبی ۷۲ هزار میلیارد تومان در ۱۶ شهرستان استان تهران خبر داد.

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اهمیت موضوع صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی گفت: دستگاه‌های متولی در صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی مسئول هستند و باید در مقابل نسل‌های آینده پاسخگو باشند؛ چرا که این منابع صرفاً متعلق به ما نیست بلکه به آیندگان نیز تعلق دارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص عملکرد شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران در تیرماه سال جاری عنوان کرد: با اقدامات صورت‌گرفته و مساعدت دستگاه قضا مجموعاً طی تیرماه سال جاری در ۱۶ شهرستان استان تهران بیش از ۲۴۰۰ هکتار از اراضی به ارزش تقریبی ۷۲ هزار میلیارد تومان به وضع سابق اعاده شد.

القاصی با تاکید بر ضرورت اهتمام بیش از پیش دستگاه‌های متولی در صیانت از کاربری اراضی ملی و منابع طبیعی اظهار کرد: قانون‌گذار در تمامی موارد وظایف و تکالیف دستگاه‌ها را در حوزه حفاظت از حقوق بیت‌المال روشن کرده و همه پیش‌بینی‌ها و تمهیدات لازم در این خصوص توسط قانون‌گذار صورت گرفته و وظایف تمامی دستگاه‌ها به خصوص دستگاه‌هایی که متولی صیانت از اراضی ملی، منابع طبیعی و حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات هستند، روشن شده‌است.

وی در ادامه اتخاذ تدابیر «پیشگیرانه» از سوی متولیان صیانت از کاربری اراضی را مقدم بر برخورد‌های قضائی دانست و گفت: اگر در بدو امر از وقوع یک ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شود، قطعاً هزینه‌های کمتری متوجه اشخاص، دستگاه‌های مسئول و جامعه خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار