در جریان برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس بسیاری از ورزشکاران و تماشاگران با روش‌های مختلف از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند.

امشب ۲۱ مرداده ماه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس پس از ۱۶ روز هیجان ورزشی به پایان می‌رسد، اما همزمانی برگزاری این بازی‌ها با جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین باعث شده بود بسیاری از ورزشکاران کشور‌های جهان و تماشاگران این بازی‌ها با روش‌های مختلف جنایات این رژیم سفاک علیه مردم فلسطین را محکوم کنند.

در جریان برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک، هنگام عبور کاروان ورزشی اسرائیل از رود سن، تماشاگران آنها را هو کردند و فریاد زنده باد فلسطین و از پاریس تا غزه مقاومت مقاومت سر دادند.

همچنین تماشاچیان در بازی فوتبال رژیم صهیونیستی با پاراگوئه در مرحله گروهی فوتبال بازی‌های المپیک به هنگام پخش سرود رژیم‌صهیونیستی و برافراشتن پرچم به یکباره فریاد آزادی برای فلسطین سر دادند و اسرائیل را هو کردند.

ادریس مسعود رضوان، جودوکار الجزایری، در حمایت از مردم غزه و مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی، حاضر به رقابت با حریف اسرائیلی در چارچوب رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس نشد و از این مسابقات کنار کشید.

ادریس باید در وزن منهای ۷۳ کیلوگرم در مرحله یک شانزدهم به مصاف «توهار بوطبل» جودوکار رژیم صهیونیستی می‌رفت، اما برای اجتناب از رویارویی با او وزن خود را تا محدوده وزن قانونی کاهش نداد.

ادریس رضوان

زینب نوروزی ملی‌پوش قایقرانی که در ماده رویینگ دونفره کشورمان در المپیک حضور داشت در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، با پرچم همبستگی ایران و فلسطین در جریان مسابقه اش حاضر شد.

زینب نوروزی

در خلال برگزاری مسابقات دوچرخه‌ سواری المپیک پاریس حامیان فلسطین در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی، با در دست‌داشتن پرچم فلسطین، حمایت خود را از این کشور اعلام کردند.

حمایت از فلسطین در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

نورعلی امامعلی جودوکار اهل تاجیکستان پس از مسابقه با نماینده رژیم صهیونیستی در دور یک شانزدهم المپیک ۲۰۲۴ پاریس، از دست دادن با او خودداری کرد. امامعلی که پیروز این مسابقه شد، برای انجام ژست‌های مرسوم پس از مسابقه به سمت حریف نرفت و از تشک خارج شد.

این جودوکار تاجیکستانی پیش از خروج از تاتامی ندای الله اکبر را سر داد.

نورعلی امامعلی

کمیته ملی المپیک کشورمان و سفارت جمهوری اسلامی ایران پس از شهادت اسماعیل هنیه رهبر جنبش حماس و جبهه مقاومت فلسطین، مراسمی را در محل کنسولی موقت سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر پاریس برگزار کردند.

در این مراسم در کنار برخی ایرانیان مقیم پاریس،کارکنان سفارت ایران، نمایندگانی از کاروان ورزشی کشورمان (کاروان خادم الرضا)، برخی مربیان و ورزشکاران فلسطینی حاضر در پاریس نیز حضور داشتند.

امیرعلی آذرپیرا پس از پیروزی مقابل کایل  اسنایدر آمریکایی در دیدار رده بندی وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس با هوادارانی که پرچم فلسطین را در دست داشته اند عکس سلفی گرفت.

سلفی امیرعلی آذرپیرا با پرچم فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار