رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: افزایش ۲ تا سه درجه‌ای دمای هوا و ماندگاری هوای گرم از سه شنبه تا جمعه ۲۶ مردادماه در مناطق شمالی و مرکزی استان را شاهد خواهیم بود.

علی ملاشاهی اظهار کرد: افزایش محسوس دما به ویژه شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز، زاهدان، میرجاوه، خاش و تمندان پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود دمای هوای زاهدان و مناطق مرکزی در گرم‌ترین ساعت روز به ۴۳ درجه و برای زابل و شهر‌های شمالی سیستان و بلوچستان دمای هوا به ۴۹ درجه سلسیوس برسد.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: هشدار هواشناسی سطح زرد جوی شماره ۱۹ مبنی بر وزش باد شدید و گرد و خاک در شمال استان تا ظهر دوشنبه ۲۲ مرداد همچنان معتبر است.

وی به شهروندان توصیه کرد که با توجه به افزایش محسوس دما از تردد‌های غیر ضروری در فضای باز به ویژه اواسط روز تا بعدازظهر خودداری و در تامین، توزیع و مصرف بهینه آب و برق مدیریت شود.

ملاشاهی ادامه داد: باغداران و کشاورزان از آبیاری مزارع و باغات در ساعت گرم روز اجتناب و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار