مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: ۲۷۲ پرونده سال گذشته برای تولیدکنندگان کالاهای بی کیفیت در واحدهای تولیدی دارنده نشان استاندارد در این استان تشکیل شده است.

محمد سجادی عطار روز یکشنبه در جریان بازدید امروز استاندار خراسان رضوی از این اداره کل گفت: بر اساس قانون، داشتن نشان استاندارد در واحدهای تولیدی موجب سلب مسوولیت از آنان برای رعایت ضوابط استاندارد نمی شود و نظارت مستمر این اداره کل بر این واحدها جریان دارد.

وی ادامه داد: در جریان رسیدگی به این پرونده ها که با حضور عوامل قضایی صورت می گیرد، ۲۵۰ اخطار برای متخلفان صادر شد و برای شماری دیگر از این واحدها الزام به بهبود کیفیت، جمع‌آوری اقلام بی کیفیت از سطح بازار، جبران خسارت مصرف کنندگان و همچنین جرائم مالی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: از آنجایی که تعطیلی واحد تولیدی متخلف ممکن است از نظر بی کار شدن کارگران تبعاتی در پی داشته باشد لذا در رسیدگی به پرونده های یاد شده طی پارسال حکم به تعطیلی واحدهای تولیدی داده نشده است.

سجادی همچنین به اجرای تفاهمنامه مشترک اردیبهشت ماه بین دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی و استاندارد اشاره کرد و افزود: بسیاری از آزمایش ها و اقدامات نظارتی بین معاونت های غذا و دارو و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و اداره های کل دامپزشکی و استاندارد خراسان رضوی یکسان است و طبق تفاهمنامه یاد شده مقرر شده است اقدامات نظارتی هر کدام از سه دستگاه از یک واحد تولیدی مورد بهره‌برداری مشترک سایر اداره ها قرار گیرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر حذف موارد متعدد موازی کاری، برخی واحدهای تولیدی به جای استخدام ۲ یا چند مسوول فنی تنها یک نفر را به کار می گیرند و هر سه دستگاه گزارش یک مسوول فنی واحد و مورد تایید سه دستگاه را می پذیرند که این موضوع موجب صرفه جویی برای واحدهای تولیدی شده است.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز ضمن بازدید از بخش های مختلف این اداره کل علاوه بر آشنایی با دستاوردهای این مجموعه در جریان چالش ها و نیازهای اداره کل استاندارد خراسان رضوی نیز قرار گرفت.

هزار و ۶ قلم کالا و خدمات در کشور مشمول استاندارد اجباری است و هم اکنون هزار و ۹۵۳ واحد تولیدی و خدماتی در خراسان رضوی پروانه استاندارد دارند و برای ۲ هزار و ۷۳۲ محصول و خدمت نیز پروانه استفاده از نشان استاندارد اجباری صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.