فرماندار مهران با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تا کنون ۲۴۱ هزار و ۸۲۰ زائر از مرز مهران تردد کرده اند، گفت: دریافت وجه پارک خودرو بعد از بازگشت زوار و مراجعه به پارکینگ‌ها انجام می‌شود.

علیعباس شفیعی با اشاره به افزایش تردد زوار اربعین حسینی از مرز مهران، اظهار کرد: از ساعت ۲۴ شب گذشته نیز ۲۹ هزار و ۹۰۱ نفر از مرز مهران تردد داشته اند.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی در مرز مهران فراهم شده است، خاطرنشان کرد: مسئولان ارشد استان از جمله استاندار ایلام از روز گذشته در مرز مهران مستقر شده و از نزدیک روند تردد و ارائه خدمات رسانی به زوار را مورد پایش و رصد قرار می‌دهند.

فرماندار مهران با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ هکتار برای پارک خودروهای شخصی زوار اربعین حسینی در مرز، شهر مهران و حاشیه شهر مهران در نظر گرفته شده است، افزود: پارکینگ‌های اربعین شماره یک و ۲ با حدود ۸۰ هکتار آماده پذیرش زائران اربعین حسینی است و علاوه بر این پارکینگ ۱۰ هزار خودرویی پایانه مرزی مهران و همچنین پارکینگ‌های دولتی و بخش خصوصی نیز برای پارک خودروهای شخصی زوار پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود اربعین امسال شاهد پارک حدود ۳۰۰ هزار خودرو در مهران باشیم، افزود: تسطیح تمام ۸۰ هکتار و خیابان‌بندی پارکینگ اربعین، نصب سایه‌بان در چهار نقطه از پارکینگ اربعین، نصب آبسرد کن و همچنین استقرار موکب از دیگر خدماتی است که در راستای رفاه حال زوار انجام شده است.

شفیعی با اشاره به اینکه هزینه پارک هر خودرو در طول شبانه روز در پارکینگ‌های مهران ۳۰۰ هزار ریال بر اساس مصوبه ستاد اربعین کشور اعلام شده است، ابراز کرد: برای افزایش ضریب امنیت پارکینگ‌های اربعین در مهران از سامانه ثبت ورود و خروج خودرو استفاده می‌شود و بر این اساس هر خودرویی که وارد پارکینگ‌ها می‌شود در این سامانه ثبت می‌شود.

فرماندار مهران خاطرنشان کرد: هیچ کدام از متصدیان پارکینگ‌ها حق دریافت پیش پرداخت از زوار قبل از عزیمت به کربلی معلی را ندارند و دریافت وجه برای پارک خودروها بعد از بازگشت زوار و مراجعه به پارکینگ‌ها انجام می‌شود.

برچسب ها: مرز مهران ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.