دو تن از مقامات رژیم صهیونیستی در حملاتی لفظی یک مقام آمریکایی را هدف قرار داده و کاخ سفید را عامل ناامنی این رژیم دانستند.

عامیت هالیوی، عضو کنست رژیم صهیونیستی و عضو کمیته روابط خارجی و امنیت این رژیم در حمله‌ای به کاخ سفید که یکی از وزرای کابینه نتانیاهو را مخالف توافق و آتش‌بس خوانده بود گفت که کسی که با وجود دوستی بین دو کشور، افکار عمومی را گمراه می‌کند و امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد، جان کربی در کاخ سفید است نه بزالل اسموتریچ.

براساس گزارش المیادین، او افزود: (کربی) کسی است که به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر (رژیم صهیونیستی) فشار دیوانه وار وارد می‌کند تا از خطوط قرمز اساسی برای امنیت اسرائیل عقب نشینی کند، پس از آن از عقب نشینی سربازان ارتش اسرائیل از محور فیلادلفیا حمایت می‌کند که مستقیماً به قتل عام و متعاقب آن ربوده شدن فرزندان نیر اوز و بئری و شکست واقعی در جنگ منجر می‌شود.

هالیوی در ادامه انتقادات خود از کاخ سفید گفت که کربی نیز کسی است که برخلاف همه هنجار‌های کشور‌های دوست، در شش ماه گذشته به عنوان بخشی از مداخله آشکار، علیه رژیم صهیونیستی تحریم تسلیحاتی اعمال کرده است. 

در همین راستا، بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به انتقادات شدید کاخ سفید از وی پاسخ داد و ادعا کرد: همانطور که آمریکا فشار‌های بین المللی را برای دستیابی به توافق تسلیم با القاعده و بن لادن رد می‌کرد. به همین ترتیب اسرائیل در برابر هیچ فشار خارجی که منجر به آسیب رساندن به امنیت آن شود، تسلیم نخواهد شد.

او افزود: من به موضع آمریکا احترام می‌گذارم و از حمایت‌اش از اسرائیل در مواجهه با تهدیدات منطقه‌ای تشکر می‌کنم، اما انتظار دارم که به دموکراسی اسرائیل و موضع مقامات منتخب اسرائیل در قبال تصمیم‌هایی که تأثیرگذار است احترام بگذارد.

این وزیر صهیونیستی در ادامه لفاظی‌های خود، ادعا کرد: توافقنامه تسلیم شدن به سنوار (رئیس جدید دفتر سیاسی حماس) است قصد دارد بسیاری از قاتلان را آزاد می‌کند، تروریست‌ها را به شمال نوار غزه باز می‌گرداند، مرز‌ها را باز کند و به حماس اجازه می‌دهد تا سلاح جابجا کند و قدرت خود را بازگرداند.

پیش از این جان کربی، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به صحبت‌های اخیر بزالل اسموتریچ  در انتقاد از قرارداد پیشنهادی برای تبادل اسرا، او را به فریب دادن افکار عمومی در اراضی اشغالی متهم و تاکید کرد که قرارداد پیشنهادی با منافع امنیتی رژیم صهیونیستی همخوانی دارد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار