مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در راستای حفظ منابع آبی و بهبود وضعیت توزیع آب، نوسازی شبکه توزیع آب در بافت تاریخی بوشهر ضروری و اجتناب ناپذیر است.

ابوالحسن عالی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شبکه توزیع آب در این منطقه با قدمتی حدود ۷۰ سال، به اواخر دهه ۳۰ و ابتدای دهه ۴۰ شمسی باز می‌گردد که با توجه به فرسودگی بالا نوسازی آن امری ضروری است. 

وی با اشاره به مشکلات موجود در فرآیند نوسازی شبکه توزیع آب در بافت قدیم بوشهر بیان کرد: عرض کم معابر و عدم امکان تردد ماشین‌آلات عمرانی، دشواری و هزینه بالایی را برای اجرای این پروژه به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر همچنین به اهمیت نوسازی شبکه توزیع آب اشاره کرد و گفت: فرسودگی این شبکه نه تنها منجر به هدررفت قابل توجه آب می‌شود، بلکه باعث کاهش کیفیت آب و افزایش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری نیز خواهد شد. 

وی افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی در استان بوشهر، جلوگیری از هدررفت آب از طریق نوسازی شبکه توزیع امری ضروری و فوری است.

عالی همچنین به اجرای شبکه فاضلاب در این منطقه اشاره کرد و گفت: چند سال پیش شبکه فاضلاب این بافت اجرایی شد، اما متأسفانه به دلیل تنگنا‌های اعتباری، نوسازی شبکه توزیع آب همزمان با اجرای شبکه فاضلاب صورت نگرفت.

وی تصریح کرد: حدود ۵۰۰۰ خانوار با جمعیتی قریب به ۱۵۰۰۰ نفر در این منطقه بوشهر سکونت دارند و مطالعات آن صورت گرفته است و در صورت تامین اعتبار فرآیند نوسازی شبکه توزیع آن آغاز خواهد شد.

عالی ادامه داد: نوسازی این شبکه نه تنها به کاهش هدررفت آب و ارتقای کیفیت آن منجر می‌شود، بلکه نقشی اساسی در تأمین پایدار آب برای ساکنان این منطقه تاریخی ایفا خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.