مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: هزار و ۵۱۴ زوج در استان از ۲ سال گذشته تاکنون برای دریافت خدمات ناباروری نشان‌دار شدند

اربابی گفت: براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب مهر سال ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی، تکالیفی برعهده بیمه سلامت قرار گرفته که از جمله آن ارایه خدمات نازایی و ناباروری است.

وی افزود: این نوع خدمات در عمل از ابتدای سال ۱۴۰۱ در قالب چهار بسته خدمت نازایی به زوج‌ها ارایه شده و اکنون بیمه سلامت در سطح استان با یک مرکز نازایی مستقل و ۲ مرکز زیرمجموعه بیمارستانی بیمه سلامت قرارداد منعقد کرده است.

وی با بیان اینکه هفت هزار و ۳۰۰ پرونده مربوط به زوج‌های نابارور در رابطه با خسارت متفرقه، سرپایی و بستری، پذیرش شده است افزود: زوجین نابارور در این طرح از پوشش بیمه‌ای به میزان ۹۰ درصد هزینه‌ها در مراکز دولتی و عمومی غیردولتی و پوشش بیمه‌ای به میزان ۷۰ درصد هزینه‌ها در مراکز خصوصی و خیریه بهره مند می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای خدمات درمان برای ناباروری اولیه و ناباروری ثانویه است یادآور شد: ناباروری‌های اولیه، زوج‌های بدون فرزند هستند که پس از یکسال تلاش برای باروری به طور طبیعی، بارداری موفق نداشته اند و ناباروری ثانویه زوجینی هستند که دارای فرزند بوده و برای بارداری مجدد دچار مشکل هستند و پس از یکسال باردار نشده‌اند.

وی ادامه داد: خدمات و تکنیک‌های کمک باروری برای افرادی به کار می‌رود که با روش طبیعی قادر به بارداری نباشند.

اربابی در خصوص افراد واجد شرایط استفاده از پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری هم اظهار کرد: خانم‌های متاهل تا ۴۹ سال تمام و آقایان متاهل که شرایط ناباروری اولیه یا ثانویه را داشته باشند جزو افراد واجد شرایطی هستند که از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند.

وی شرط بهره‌مندی از خدمات ناباروری با پوشش بیمه‌ای را نشان‌دار شدن زوج دریافت کننده خدمت در سامانه‌های الکترونیکی سازمان بیمه سلامت اعلام کرد و گفت: پزشکان فلوشیپ نازایی، متخصص زنان و زایمان دوره دیده و متخصص ارولوژی، سطح دسترسی برای نشان‌دار کردن زوجین نابارور را در سامانه نسخه الکترونیکی بیمه سلامت دارند و می‌توانند بیماران را نشان‌دار کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با تاکید بر اجرای قانون جوانی جمعیت، بیان کرد: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر هفت سال رایگان شده است.

وی ادامه داد: براساس آخرین آمار ۴۸۳ هزار نفر در چهار صندوق بیمه پایه درمان شامل صندوق کارکنان دولت، روستائیان، صندوق سایر اقشار و صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان زیر مجموعه اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیمه پایه درمان هستند.

اربابی گفت: از مجموع بیمه شدگان ۳۸۳ هزار نفر در صندوق‌های بیمه سلامت همگانی ایرانیان و روستاییان به شکل رایگان بیمه شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.