تیم ملی بسکتبال آمریکا با برتری برابر فرانسه برای هفدهمین بار عنوان قهرمانی بازی‌های المپیک را به دست آورد.

فینال بسکتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس، بین تیم‌های ملی آمریکا و فرانسه برگزار شد و در پایان قابل پیش بینی‌ترین اتفاق ممکن رخ داد و مقتدرترین تیم ورزشی جهان با فوق ستاره هایش، با نتیجه ۹۸ - ۸۷ پیروز شد و به مدال طلا رسید.

در تیم ملی بسکتبال آمریکا که متشکل از ستاره‌های NBA بود، استفن کری، دوین بوکر، کوین دورنت،   و جوئل امبید با رهبری و کاپیتان پادشاه بسکتبال یعنی لبران جیمز در ترکیب آغازگر بازی قرار داشتند.

در این دیدار که تکرار فینال المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود، کوارتر‌های اول، دوم و چهارم این بازی به ترتیب با نتایج ۱۵-۲۰، ۲۶-۲۹ و ۲۱-۲۶ به سود آمریکا تمام شد تا با وجود برتری ۲۵-۲۳ فرانسه در کوارتر سوم، این فوق ستاره‌های آمریکا باشند که در مجموع با ۱۱ امتیاز برتری قهرمان بسکتبال المپیک شدند.

استفن کری اسطوره و فوق ستاره تیم ملی بسکتبال آمریکا، با کسب ۲۴ امتیاز یک نمایش خارق‌العاده دیگر را از خود به نمایش گذاشت تا نقش پررنگی را در پیروزی یانکی‌ها ایفا کند.

تیم بسکتبال آمریکا با این قهرمانی برای هفدهمین بار در تاریخ موفق به کسب مدال طلای المپیک شد. در ۵ دوره اخیر همواره آمریکا مدال طلا المپیک را به دست آورده است.  در تاریخ مسابقات بسکتبال المپیک، تنها تیم‌های ملی شوروی سابق (۲ بار در سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۸۸)، یوگسلاوی سابق (یک بار در سال ۱۹۸۰) و آرژانتین (یک بار در سال ۲۰۰۴) در کنار آمریکا توانسته‌اند قهرمان شوند.

کوین دورنت فوق ستاره آمریکا با ۴ مدال طلا به پرافتخارترین بسکتبالیست تاریخ المپیک تبدیل شد. لبران جیمز ۳۹ ساله در پایان مسابقات بسکتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس، به عنوان بهترین بازیکن رقابت‌ها انتخاب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار