مسئول ستاد اربعین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با اشاره به اینکه ۱۷ اثر معنوی در استان ثبت آثار تاریخی است گفت: این آثار در مرز‌های شلمچه و چذابه برای آشنایی زائران برای نخستین بار به نمایش گذاشته می‌شود.

جمال عامری‌نسب مسئول ستاد اربعین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان اظهار کرد: ۳۰۰ خانه در استان خوزستان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی اعلام آمادگی کردند؛ زائران با نصب اپلیکیشن زائریاب در گوشی‌های همراه می‌توانند آدرس تاسیسات گردشگری، مواکب در مسیر تردد، اقامت‌گاه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مطلع شود.

وی افزود: در مرز چذابه پنج هزار متر مربع سایه‌بان نصب خواهد شد تا زائران در مسیر تردد از آفتاب سوزان دچار مشکل نشوند.
مسئول ستاد اربعین اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان با اشاره به در نظر گرفتن تخفیف ویژه اقامتگاهی برای زائران در این استان گفت: امسال برای زائرانی که قصد استفاده از تمام تاسیسات گردشگری مانند هتل و مسافرخانه‌ها دارند ۲۵ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: بنر‌هایی با عنوان هر خانه یک موکب در استان خوزستان نصب شده که تاکنون بیش از ۳۰۰ خانه برای پذیرایی و اقامت زائران اعلام آمادگی کردند و این منازل با آدرس کامل در اپلیکیشن بارگذاری و آدرس آنها در دسترس زائران قرار خواهد گرفت.

عامری‌نسب گفت: در تمام روستا‌ها با همکاری امور اداره کل روستایی تمام دهیاران اقامت‌گاه‌های بومگردی و منازل برای خدمات‌رسانی به زائران آماده هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.