کارشناس مسائل غرب آسیا درباره انتخاب یحیی سنوار به عنوان جانشین شهید هنیه نکاتی را بیان کرد.

جعفر قناد باشی کارشناس مسائل غرب آسیا  در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتخاب یحیی سنوار به عنوان جانشین شهید هنیه بیان کرد: انتخاب آقای سنوار با توجه به ضوابط داخلی حماس و همچنین با توجه به شرایط غزه، کرانه باختری و شرایط جهان صورت گرفته است. یعنی در این انتخاب چندین بعد مختلف مد نظر قرار گرفته شده است. آقای سنوار فرمانده نظامی حماس بوده است و اکنون مقام سیاسی این گروه مبارز را نیز برعهده گرفته است که به معنی پویا بودن و توانمندی در جایگزین کردن شخصیت‌هایی است که به شهادت می رسند. 

وی ادامه داد: اولین مساله مهم سرعت عمل در انتخاب اوست و فائق آمدن بر دست‌هایی که تلاش می کرد در حماس اختلاف افکنی کند. از این منظر که در درون حماس شخصیتی که دارای سوابق مبارزاتی بسیار درخشانی باشد و در شرایط مختلف امتحان پس داده باشد آقای سنوار از این منظر در بالاترین مرحله قرار دارد. همچنین در شرایط حاضر با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی در مذاکرات متعدد در مسیر آتش بس مانع ایجاد کرده است و به هیچ قوانین پایبند نبوده است؛ لذا انتخاب آقای سنوار به عنوان یک شخصیت نظامی در حماس به این معنی است که حماس از این پس وقت خود را صرف مذاکرات بی نتیجه نخواهد کرد.

قناد باشی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی اثبات کرده است که راهی جز مبارزه مسلحانه وجود ندارد و برای مقابله برای این رژیم تنها باید از موضع نظامی وارد شد. این موضوعی است که خود  رژیم صهیونیستی با مانع تراشی بر سر راه آتش بس ایجاد کرده است. پیام حماس به این رژیم و جهان این است که حال که تمام راه‌های سیاسی مسدود است و آمریکا هم در این زمینه مانع تراشی می کند از این به بعد حماس راهی به جز مقاومت مسلحانه ندارد و این راه را طی خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار