معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر برخورد قاطع در برابر تهدیدات حوزه میراث فرهنگی گفت: برای حفاری غیرمجاز در عرصه تپه تاریخی و ثبتی الله‌ قلی لیلان اقدام به پیگیری قضایی کردیم.

 نواداد با اشاره به اهمیت حفاظت از بنا‌ها و محوطه‌های باستانی اظهار کرد: یکم اردیبهشت‌ماه امسال تجاوز به عرصه تپه الله‌قلی لیلان و انجام خاکبرداری صورت گرفت که بلافاصله پیگیری قضایی این مسئله در دستورکار قرار گرفت که اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لیلان در راستای حفاظت از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی تا حصول نتیجه این مساله را پیگیری خواهد کرد.

معاون میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تپه ثبت ملی الله‌قلی واقع شده در شهرستان لیلان از منطر پژوهشی و مطالعاتی حائز اهمیت ویژه‌ای‌ است و خاکبرداری صورت گرفته در عرصه این محوطه باستانی از اردیبهشت‌ماه امسال در دست پیگیری و اقدام قضایی است.

وی افزود: آذربایجان‌شرقی با برخورداری از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی کم نظیر از اهمیت میراثی فراروانی برخوردار است که در این راستا پیگیری و حفاظت از بنا‌های تاریخی از اهمیت ویژه‌ای برای معاونت میراث‌فرهنگی استان برخوردار است.

نواداد خاطرنشان کرد: شهرستان لیلان با ۵۶ محوطه باستانی کشف شده که به سکونتگاه‌های بشر در هزاره ۶ تا ۷ قبل از میلاد مربوط است از اهمیت ویژه مطالعاتی و پژوهشی برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.