با تایید مرگ مغزی جوان ۱۹ ساله‌ای که با ضربه چاقو مجروح شده است، تحقیقات قضایی در این پرونده جنایی وارد مرحله جدیدی شد.

پانزدهم مرداد، با صحنه نزاعی وحشتناک که با فریاد‌های دلخراش چاقوکش‌ها همراه بود، رهگذران اطراف میدان معراج مشهد در جای خود میخکوب شدند. لحظاتی بعد تیغه چاقو در حالی بر قفسه سینه جوان ۱۹ ساله فرود آمد که خون از گلوی ضارب ۱۸ ساله نیز بیرون زد و هر دو با پیکری خون آلود نقش بر زمین شدند. رهگذران وحشت زده با پلیس ۱۱۰ و امدادگران اورژانس تماس گرفتند وآنان را برای ورود به این ماجرای تکان دهنده به یاری طلبیدند.

طولی نکشید که نیرو‌های اورژانس از راه رسیدند و دو جوان زخمی را به بیمارستان رضوی انتقال دادند. کادر درمان نیز بی درنگ وارد عمل شدند و همه تلاش خود را برای نجات دو جوان دهه هشتادی به کار گرفتند، اما در نهایت اقدامات اولیه درمانی برای نجات جوان ۱۹ ساله بی نتیجه ماند و «امیرمهدی-م» به حالت کما رفت و دچار مرگ مغزی شد، اما «تیمور-ص» ضارب ۱۸ ساله این نزاع مرگبار، روی تخت درمان قرارگرفت و زخم گلویش در حالی پانسمان شد که براثر شیء نوک تیز و برنده مانند چاقو ایجاد شده بود. گزارش روزنامه خراسان حاکی است دقایقی بعد نیرو‌های انتظامی با ورود به مرکز درمانی در جریان ماجرای نزاع خیابانی قرارگرفتند و بی درنگ مراتب را به قاضی ویژه قتل عمد مشهد خبر دادند.

با توجه به اهمیت این حادثه تکان دهنده، قاضی وحید خاکشور با صدور دستورات  تلفنی برای حفظ صحنه درگیری، عازم بیمارستان رضوی شد وبررسی‌های تخصصی قضایی را آغاز کرد. تحقیقات مقدماتی بیانگر آن بود که ۲ جوان ۱۸ و ۱۹ ساله به دلیل نامعلومی با یکدیگر وارد مشاجره شده اند و سپس نزاعی خیابانی در اطراف میدان معراج رقم خورده است. از سوی دیگر دامنه تحقیقات با حضور گروهی از کارآگاهان زبده دایره قتل عمد پلیس آگاهی به صحنه جنایت کشید و مشخص شد که یکی از افراد حاضر در محل نزاع، چاقوی ضارب (آلت قتاله) را مخفی کرده است، بنابراین با دستور مقام قضایی، کنکاش‌های پلیسی ادامه یافت و یکی از شاهدان صحنه درگیری به اتهام اختفای ادله جرم دستگیر و به شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی وانقلاب مشهد معرفی شد. در همین حال با دستور قاضی خاکشور، ضارب مجروح نیز در مرکز درمانی تحت مراقبت پلیس قرارگرفت تا پس از بهبودی نسبی تحقیقات قضایی از وی آغاز شود.

این در حالی است که گروه پزشکان متخصص نیز مرگ مغزی جوان ۱۹ ساله را تایید کرده اند و بررسی‌های ویژه در این باره زیر نظر مستقیم سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی مشهد) و با راهنمایی‌های مقام قضایی همچنان ادامه دارد.

منبع: خراسان

برچسب ها: قتل هولناک ، نزاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.