شهردار بوشهر از آغاز عملیات اجرایی پروژه عکسبرداری هوایی و تولید نقشه‌های از ۵۵۰ هکتار از محدوده و حریم شهر بوشهر خبر داد.

حسین حیدری شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این پروژه به‌عنوان یکی از پروژه‌های دارای اهمیت حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری بوشهر مطرح شده و مقرر شدبا بهره گیری از تکنولوژی‌های نوین و با همکاری سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح به انجام برسد، عنوان کرد: این پروژه مشتمل بر عکسبرداری هوایی از ۵۵۰ هکتار از محدوده و حریم شهر بوشهر است که به درخواست شهرداری بوشهر و توسط سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

ویتصریح کرد: نظر به نیاز‌های روزافزون شهروندان و مدیریت شهری، این پروژه به‌عنوان یکی از سریع‌ترین راه‌های تهیه و به‌روزآوری نقشه‌های بزرگ مقیاس شهری و پوشش فتوگرامتری می‌باشد.

به گفته وی، هدف اصلی این پروژه تهیه نقشه رقومی و تکمیل بانک اطلاعات شهری با دقت بالا است که به نیاز‌های مختلف شهری من جمله مطالعه و بررسی ساختار‌های شهری، مکانیابی برای تسهیلات و خدمات شهری، مطالعات کاربری و پوشش اراضی، مطالعات بلایای طبیعی و مدیریت بحران، به هنگام سازی نقشه‌های شهری، کنترل و پایش ترافیک شهری، حوزه¬های عمران شهری و ... را پاسخ خواهد داد. همچنین این نقشه‌ها در راستای بهبود زیرساخت‌های خدمات برخط (الکترونیکی) نقش مهمی را ایفاد خواهد کرد.

شهردار بوشهر تأکید کرد که یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های این پروژه، بهره‌مندی از نتایج حاصله از آن در ممیزی املاک و GIS است.

حیدری افزود: این پروژه با توجه به مدیریت صحیح هزینه‌ها، به‌صورت تجمیعی با پروژه ممیزی املاک انجام می‌شود و این موضوع منجر به صرفه‌جویی قابل توجهی بدنبال خواهد داشت.

ویدر پایان تاکید کرد نتایج این پروژه علاوه بر افزایش دقت و سرعت در ارائه خدمات شهری، می‌تواند به عنوان یک ابزار مدیریتی قوی در برنامه‌ریزی‌های آتی شهر بوشهر مورد استفاده قرار گیرد. وی همچنین از همه شهروندان و مسئولان خواست تا با همکاری و همیاری، زمینه‌ساز اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.