پسر ۲۲ ساله اردنی پس از گذراندن دوره محکومیت ۵ ساله خود، بالاخره از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شد.

محمد عبدالفتاح مصلح، اسیر اردنی ۲۲ ساله پس از گذراندن ۵ سال در زندان‌های اشغالی، عصر روز پنجشنبه پس از آزادی از زندان‌های رژیم صهیونیستی وارد کشورش شد.

براساس گزارش الجزیره، نیرو‌های اشغالگر مصلح را در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۹ در شهر حضره در سرزمین‌های اشغالی پس از اصابت دو گلوله به پای چپش به اتهام اقدام به حمله با چاقو دستگیر کردند.

فادی فرح، گزارشگر کمیته ملی اسرا و مفقودین اردنی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تایید کرد که آزادی محمد مصلح، راه را دوباره برای بررسی وضعیت ۲۵ زندانی اردنی در زندان‌های این رژیم باز می‌کند.

فرح به الجزیره گفت که اسرای اردنی رژیم صهیونیستی در شرایط بسیار بد انسانی به سر می‌برند و ارتباط آنها با جهان خارج کاملا ممنوع است و خانواده‌های آنها در اردن از زمان شروع تجاوز به غزه از هفتم اکتبر گذشته هیچ اطلاعی در مورد آنها نداشتند. 

او از دولت اردن خواست تا در برابر مسئولیت‌های خود بایستد و فورا برای آزادی همه اسرای اردنی و اطلاع از سرنوشت آنها در زندان‌های اشغالی تلاش کند، زیرا اطلاعاتی فاش شده که تایید می‌کند آنها در زندان‌های اشغالی مورد شکنجه و آزار قرار می‌گیرند.

مصلح در طول پنج سال اسارت خود دست به اعتصاب غذای علنی زد و خواستار انتقال وی به اردن برای تکمیل دوران محکومیت خود در اردن شد زیرا صهیونیست ها از درمان او پس از اصابت دو گلوله به پای او ممانعت می کردند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار