مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به تسهیل در روند سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه گردشگری در این استان طی ۸ ماه اخیر گفت: از سیاست‌های اعمال‌شده در حوزه سرمایه‌گذاری حذف بروکراسی‌های اداری بود که هم‌اکنون این مساله به حداقل ممکن رسیده و یا کاملاً حذف‌شده است و سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف به‌ویژه گردشگری توانسته‌اند بدون دغدغه نسبت به ایجاد و راه‌اندازی پروژه‌های خود اقدام کنند.

محمد ثابت اقلیدی در جلسه با حضور نمایندگان و مسئولان ادارات میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های استان فارس تأکید کرد:سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در فارس خیالشان آسوده باشد چراکه امنیت سرمایه‌گذاران با حذف بروکراسی اداری هم‌اکنون در استان تسهیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از حاضرین در جلسه خواست ضمن همکاری، تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گردشگری آنها را نسبت به اقدامات زیرساختی که این اداره کل برای تسهیل در امور مربوطه در نظر گرفته است مطلع کنند.

ثابت اقلیدی همچنین با تأکید بر اینکه به‌هیچ‌عنوان اجازه زمین‌خواری و سوداگری با پوشش ایجاد و راه‌اندازی پروژه‌های گردشگری در این استان را نمی‌دهیم گفت: هم‌اکنون به‌صراحت اعلام می‌کنیم تمامی فرایند‌هایی که باعث تأخیر در صدور موافقت اصولی شده را حذف و دست افراد دلال و هزینه‌ساز برای سرمایه‌گذار را کوتاه کرده‌ایم.

او بابیان این‌که در ۸ ماه اخیر تعداد ۸۵ موافقت اصولی صادرشده افزود: با نیم‌نگاهی به برخی اقدامات انجام‌شده طی این مدت در معاونت گردشگری این اداره کل درمی‌یابیم که روند سرمایه‌گذاری در استان فارس با رشد چشمگیری همراه بوده و حجم سرمایه‌گذاری‌ها در این مدت به بیش از دو هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده است که خود دلیل موجه بر تسهیل فرآیند برای سرمایه‌گذاران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به استراتژی مشخصی برای تسریع و بهبود انجام پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در این مدت نتایج خوبی حاصل‌شده که از آن جمله می‌توان به بازدید‌های میدانی و نظارتی رسیدگی به مسائل شهرستان‌ها از طریق هدفمندسازی منابع اعتباری و تعیین اولویت در انجام پروژه‌ها اشاره کرد.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه صدور موافقت اصولی پروژه‌ها در این استان و در ۸ ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است افزود: در مدت مذکور ۱۷ مجوز ایجاد نیز صادرشده که حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها به بیش از ۲۴۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

او همچنین به بازدید‌های نظارتی کارشناسان و مشاوره‌های تخصصی آنها به پروژه‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: نظارت‌های اصولی و فنی کارشناسان در این حوزه باهدف کنترل کیفی سازی امور زیرساختی دنبال می‌شود و تمامی تلاش کارشناسان در جهت بهبود وضعیت گردشگری و انجام امور بدون عیب و نقص و اشکالات فنی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین تأکید کرد برنامه‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری گردشگری در تمامی شهرستان‌های استان نیز در اولویت بوده و در حال انجام است.

ثابت اقلیدی ادامه داد: طی تلاش‌های انجام‌شده در ۸ ماه گذشته استان فارس به یکی از حوزه‌های کلیدی برگزاری رویداد‌ها تبدیل‌شده و برگزاری رویداد‌های بسیاری ازجمله برگزاری کنسرت در مجموعه جهانی تخت جمشید که برای اولین بار صورت گرفت باعث رونق چشمگیری در عرصه گردشگری در این استان شد و به لطف الهی در ماه‌های آتی نیز برنامه‌های بسیاری همچون برگزاری جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی و رویداد‌هایی از این قبیل انجام خواهد شد که تضمینی بر رونق بیشتر گردشگری در این استان و ایجاد دلگرمی و اطمینان برای سرمایه‌گذاران و رونق بیشتر در این بخش خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار