مهم‌ترین حوادث ۱۹ مردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث جمعه ۱۹ مردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۱۵ میلیارد گردو قاچاق روانه بازار نشد

فرمانده انتظامی کازرون از کشف گردو خارجی قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ بیژن بارسالاری بیان داشت: مأموران انتظامی پاسگاه "کنارتخته" در راستای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری سمند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو ۱۸ کیسه گردو خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش گردو‌های قاچاق مکشوفه را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه راننده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

توقیف تویوتا استیشن قاچاق حین تعویض پلاک 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف سواری تویوتا استیشن خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در مرکز تعویض پلاک شیراز خبر داد.

سرهنگ احمدرضا خرم، بیان کرد: کارشناسان پلیس راهور استان حین بررسی خودرو‌های مراجعه کننده به مرکز تعویض پلاک، به یک سواری تویوتا استیشن مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: پس از بررسی‌های فنی و دقیق‌تر و استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد که اتاق خودرو تعویض می‌باشد و به صورت غیرقانونی وارد کشور شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش خودرو قاچاق را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این راستا پرونده مقدماتی تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

کشف ۱۵ فقره سرقت در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارق منازل و کشف ۱۵ فقره سرقت در سطح شهر شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منازل در سطح شهر شیراز با یک شیوه و شگرد یکسان، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

او ادامه داد: با بررسی پرونده‌های واصله به پلیس آگاهی و تحقیقات انجام شده، برای کارآگاهان محرز شد که تمامی سرقت توسط یک سارق صورت گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس کرد: در نهایت با انجام اقدامات پلیسی، هویت سارق شناسایی و وی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شد.

سرهنگ حبیبی ادامه داد: متهم که دارای چندین فقره سابقه کیفری بود، به ۱۵ فقره سرقت منزل در سطح شهر شیراز اعتراف و پس از تکمیل پرونده به دادسرا معرفی شد.

عاملین درگیری در مجاور دادگستری، دستگیر شدند

فرمانده انتظامی فسا گفت: در درگیری خونین جلو دادگستری این شهرستان، ۲ نفر از عاملین اصلی دستگیر شدند.

سرهنگ فرهاد آراوند، در تشریح این خبر اظهار کرد: در ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری در پی درگیری منجر به جرح طرفین پرونده قضایی در مجاور دادگستری فسا، دستگیری عوامل نزاع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس در بررسی‌های اولیه و تحقیق از شاهدان عینی مطلع شدند که ۳ نفر از طرفین پرونده قضایی با قمه و چاقو به جلو دادگاه مراجعه و با طرف دیگر پرونده درگیر و ۴ نفر را مجروح و سریعا متواری می‌شوند.

فرمانده انتظامی فسا ادامه داد: ماموران با ردگیری‌های تخصصی مخفیگاه متهمین را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه موفق شدند ۲ نفر از عاملین درگیری خونین، که تمام تلاش خود را برای فرار مجدد از دستبند قانون به کار بسته بودند، دستگیر کنند.

سرهنگ آراوند به کشف ۲ قبضه سلاح سرد از متهمین اشاره کرد و گفت: فردی که زمینه فرار و اختفاء متهمین را فراهم و با آنان همکاری داشت نیز دستگیر شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: دستگیر شدگان پس از تحقیقات پلیس و تکمیل پرونده، روانه دادسرا شدند.

سارق طلاجات در داراب، خانمی میانسال بود

فرمانده انتظامی شهرستان داراب گفت: با تیزبینی ماموران پلیس آگاهی، سارق طلاجات منزل دستگیر و روانه دادسرا شد. 

سرهنگ علیرضا نوشاد در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت طلاجات از منزل خانمی مسن در پنجم مرداماه سال جاری در یکی از محله‌های شهرستان داراب، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که زنی با ورود به منزل خانمی میانسال (آشنایی از قبل) ۶ عدد النگوی طلا را سرقت و متواری شده است.

فرمانده انتظامی داراب ادامه داد: کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را آغاز و با انجام اقدامات فنی و تخصصی سارق طلاجات که زنی حدودا ۴۰ ساله بود را شناسایی و وی را دستگیر کردند.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه متهم پس از مواجهه با دلایل و مدارک موجود به سرقت طلاجات از منزل شاکیه اعتراف و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد، گفت: در این زمینه یک نفر مالخر هم دستگیر شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: پلیس اجازه نخواهد داد که سارقان اقدام به بر هم زدن امنیت عمومی کنند و در صورت انجام اقدامات مجرمانه با برخورد قاطع پلیس روبه رو خواهند شد.

دستگیری سارق با ۵ فقره سرقت در کوار

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری سارق کابل برق و کشف ۵ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل برق از محله‌های شهر طسوج، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: در این راستا ماموران پاسگاه "طسوج" کوار با انجام اقدامات پلیسی، یک نفر سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه سارق در بازجویی اولیه به ۵ فقره سرقت اعتراف کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

سرهنگ هاشمی به شهروندان توصیه کرد: هشدار‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتقام جویی، انگیزه دسترسی غیرمجاز 

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: فردی که با دسترسی غیرمجاز به صفحه شخصی شاکی، موجب هتک حیثیت وی شده بود، روانه دادسرا شد.

سرهنگ فرهاد آراوند، در تشریح این خبر اظهار کرد: با شکایت زنی جوان با موضوع دسترسی غیرمجاز فردی ناشناس به صفحه شخصی‌اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی، رسیدگی به پرونده در پلیس فتا آغاز شد.

او ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد با دسترسی غیرمجاز به صفحه شاکی توسط فردی ناشناس، پیام‌هایی با محتوای ناشایست به مخاطبین وی ارسال و موجب هتک حیثیت وی شده است.

سرهنگ آراوند افزود: با بررسی تخصصی مستندات موجود و ادله دیجیتال، ماموران پلیس فتا موفق شدند کاربر متخلف را شناسایی و به پلیس فتا احضار کنند.

او از مواجهه شاکی با متهم که همسرش بود، گفت و تصریح کرد: انگیزه همسر شاکی از این اقدام مجرمانه، اختلاف شخصی و انتقام جویی بود.

رئیس پلیس فسا با بیان اینکه متهم پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شد، بر رعایت فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی در هر شرایطی و در فضای حقیقی و مجازی تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار