تیم ملی المپیک اسپانیا در یک ماراتون ۱۲۰ دقیقه‌ای موفق شد ‏فرانسه را ۵-۳ شکست داده و مدال طلای المپیک پاریس را به دست ‏بیاورد. ‏

دیدار فینال فوتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس، بین فرانسه میزبان و اسپانیا در ورزشگاه پارک ده پرنس به مصاف هم رفتند که اسپانیا در پایان ۱۲۰ دقیقه جدال جذاب و نفس گیر با نتیجه پنج بر سه میزبان را شکست داد و به مدال طلا رسید.

 در دقیقه ۱۱ بازی، روی دفعه ناقص مدافعان اسپانیا توپ به انزو میلو رسید و ضربه این بازیکن این‌بار با اشتباه آرنائو تناس وارد دروازه شد. در حالی که تصور می‌شد خروس‌ها با کسب روحیه برتری خودشان را حفظ می‌کنند، در دقیقه ۱۸ گل تساوی لاروخا از راه رسید. فرمین لوپز روی یک کار تیمی دقیق و زیبا، داخل محوطه جریمه گل تساوی را به ثمر رساند. در دقیقه ۲۵، شوک دوم از راه رسید. فرمین لوپز روی ضربه ریباند که از سیو بد گیوم رستس حاصل شده بود، در چند قدمی خط دروازه موفق به ثبت بریس شد. در دقیقه ۲۸، فروپاشی تکیمل شد. الکس بائنا به زیبایی از روی یک ضربه ایستگاهی گل سوم اسپانیا را وارد دروازه فرانسه کرد.

فرانسه که در دقایق پایانی فشارش را افزایش داده بود، توسط مگنس اکلیوش به گل دوم دست یافت. شاگردان تیری آنری تمامی تلاش خود را به کار بردند تا از یک شکست خانگی فرار کنند. در حالی که اسپانیا تلاش می‌کرد برتری‌اش را حفظ کند، خروس‌ها به یک ضربه پنالتی دست یافتند. ژان فیلیپ ماتتا پشت ضربه ایستاد و کامبک رویایی تیمش را تکمیل کرد. بازی با عملکرد دیوانه‌وار فرانسه در طول ۹۰ دقیقه با تساوی ۳-۳ رسید. در دهمین دقیقه وقت‌های اضافه، سرخیو کامیو با حرکت از پشت مدافعان فرانسه، با یک ضربه چیپ بار دیگر لاروخا را پیش انداخت. کامیو در واپسین لحظات بازی، زخم میزبان را عمیق‌تر کرد و پس از فرار از میانه زمین، در مصاف تک به تک دومین چیپش را هم وارد دروازه حریف کرد.

بازی در نهایت با پیروزی ۵-۳ اسپانیا تمام شد. لاروخای زیر ۲۳ سال ‏که آخرین بار در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون در خانه‌اش مدال طلای ‏المپیک برده بود بعد از ۳۲ سال بار دیگر قهرمان المپیک شد. این ‏قهرمانی به فاصله کمی بعد از قهرمانی تیم بزرگسالان اسپانیا در یورو ‏۲۰۲۴ نشان می‌دهد که فوتبال این کشور بار دیگر به قله فوتبال دنیا ‏برگشته است. ‏

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار